Volkswagen intenționează să accelereze încă o dată campania electronică globală: până în 2030, marca își va crește cota de piață la peste 70% din livrările de mașini complet electrice din Europa – dublu față de obiectivul planificat anterior, de 35%. În Statele Unite și China, marca vizează o cotă de piață a autovehiculelor electrice de peste 50% în aceeași perioadă. Pentru a realiza acest lucru, Volkswagen va scoate cel puțin un nou model de autovehicule electrice cu baterii în fiecare an. ID.4 GTX01 cu tracțiune integrală va intra în producție în prima jumătate a anului 2021, urmat de ID.501 în a doua jumătate a anului. ID.6 X / CROZZ01, un SUV electric cu 7 locuri pentru piața chineză, va fi lansat în toamnă. Planurile pentru o mașină electrică sub ID.302 sunt avansate cu 2 ani până în 2025.
Volkswagen va optimiza continuu setul de instrumente electrice modulare (MEB) cu îmbunătățiri în accelerație, capacitate de încărcare și autonomie. Volkswagen își va juca, de asemenea, punctele forte în calitate de campion al platformei în următoarea generație a unui set de instrumente de acționare complet electrică pentru vehicule plate – platforma de sisteme scalabile. Aceasta va fi desfășurată în 2026 pentru prima dată în proiectul emblematic al Volkswagen, Trinity.
Ralf Brandstätter: „Vom avea în continuare nevoie de motoare cu ardere internă pentru o vreme, dar acestea ar trebui să fie cât mai eficiente posibil, motiv pentru care următoarea generație a produselor noastre de bază va fi echipată și cu ultima generație de tehnologie hibridă plug-in, cu o autonomie de până la 100 km”.
Tot ceea ce Volkswagen a planificat pentru viitor, clienții vor putea experimenta pentru prima dată într-un vehicul în 2026. În Trinity, toate elementele se vor uni. Vehiculul va stabili noi standarde în 3 privințe: din punct de vedere tehnologic, în ceea ce privește modelul de afaceri 2.0 și cu noi abordări de producție la uzina din Wolfsburg.
Trinity va permite conducerea automată de nivelul 2+ de la început și nivelul 4 în viitor. „Trinity va deveni un fel de mașină a timpului pentru clienții noștri, economisindu-le timp și stres. Cu toate acestea, această tehnologie nu trebuie să devină rezerva unei elite selecte, motiv pentru care o scalăm pentru a o face disponibilă pentru mulți oameni”, a spus Ralf Brandstätter.
Vânzarea a aproximativ 6 milioane de unități pe an oferă companiei masa critică de care are nevoie pentru a scala conducerea autonomă, a cărei dezvoltare este sofisticată și pentru a o lansa în întreaga lume. Începând cu Trinity în 2026, Volkswagen va prelua conducerea Grupului Volkswagen prin stabilirea unei rețele informatice în flota sa completă de vehicule, pe care vehiculele vor face schimb continuu de date, de exemplu cu privire la situația traficului, obstacole sau accidente. Acest lucru va permite Volkswagen să creeze un sistem de auto-învățare cu milioane de vehicule de care să beneficieze clienții tuturor mărcilor grupului. Ralf Brandstätter: „Volkswagen va suferi schimbări profunde. Vom reprezenta nu numai mobilitatea electronică ecologică, ci mai ales experiențele digitale fascinante ale clienților, noile modele de afaceri și conducerea autonomă pentru mulți oameni. Am construit o bază solidă pentru acest lucru în ultimii ani. Acum, cu Accelerate vom da digitalizării un nou impuls.”