Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker România, lider al pieței naționale de logistică și transporturi și unul dintre principalii furnizori de servicii aeriene generale, expres și speciale din țară, își propune să optimizeze operațiunile de zbor și serviciile complementare pentru transportul aerian în 2024. Astfel, compania a făcut un pas înainte investind într-un vehicul cargo 100% electric pentru transferul mărfurilor pe ruta Otopeni-București.

DB Schenker a raportat o extindere considerabilă a portofoliului său de clienți și a serviciilor de transport aerian în România în ultimii ani. Cu birouri în aeroporturile Otopeni și Oradea, și cu platforma digitală connect pentru rezervare și monitorizare a transporturilor, compania și-a îmbunătățit serviciile și experiența clienților, consolidându-și prezența strategică pe piața românească.

Recent, DB Schenker a achiziționat un vehicul ID.Buzz de la Volkswagen pentru a facilita transbordarea și livrarea door-to-door a mărfurilor pe ruta Aeroportul Internațional Henri Coandă – București pentru un client deosebit de important din portofoliul său aerian. 

„În calitate de furnizor de servicii și soluții logistice integrate, avem capacitatea de a le oferi clienților noștri servicii de transport aerian end-to-end. De aceea, pe lângă conexiunile aeriene zilnice, zboruri expres sau chartere, o parte semnificativă dintre operațiunile de zbor pe care le efectuăm anual este reprezentată de soluțiile door-to-door.”,

a precizat Vlad Feneșan, Area Head of Airfreight, DB Schenker in HU, BG, RO, GR.

Potrivit reprezentantului DB Schenker, în ultimii ani, compania a înregistrat o creștere semnificativă a cererii pentru produsele aeriene. În acest an, divizia de Transport Aerian se va axa pe dezvoltarea capacității, a ofertei și, implicit, a portofoliului de clienți.

„Am decis să ne extindem flota proprie din București cu un vehicul electric nou, ultramodern, care răspunde integral nevoilor de eficiență, mobilitate urbană și sustenabilitate pe care le împărtășim cu clientul nostru. Este o investiție care ne permite să îmbunătățim calitatea la nivelul segmentului rutier (first/last-mile) din cadrul transportului aerian integrat.”,

a adăugat Vlad Feneșan.

Bosch, alături de Volkswagen, filiala Cariad, testează încărcarea automatizată cu valet pentru autovehicule electrice. Noua soluție utilizează sistemul automatizat de parcare cu valet furnizat de Bosch și ghidează autovehiculele electrice fără șofer către locurile de parcare neocupate, echipate cu un punct de încărcare, unde un robot se ocupă de reîncărcarea automată. După finalizarea reîncărcării, autovehiculul va fi deplasat autonom către alt spațiu de parcare.

În prezent, această tehnologie este testată în două parcări interne din Germania, una situată în parcarea personalului Cariad din Ingolstadt, în timp ce a doua este situată în parcarea Bosch din Ludwigsburg, aflată în dezvoltare. Noua inovație va fi prezentată în cadrul evenimentului CES 2024 din Las Vegas, unde va fi detaliată și tehnologia necesară pentru încărcarea automatizată.

Prin abordarea provocărilor cu încărcarea automatizată cu valet, confortul clienților va fi îmbunătățit considerabil atunci când încarcă autovehiculele electrice. Mai mult, tehnologia asigură o serie de avantaje pentru producătorii auto, operatorii de puncte de încărcare, operatorii de parcări și furnizorii de energie. În plus, pentru mediu, autovehiculele electrice ar reduce emisiile de carbon aferente traficului rutier.

„Automatizarea joacă un rol cheie în revoluția mobilității și tranziția către electromobilitate. Cele două servicii ale noastre, parcare automatizată cu valet și încărcare automatizată cu valet, fac experiența de mobilitate mult mai ușoară pentru utilizatori. Simplificând reîncărcarea autovehiculelor electrice reduce temerile oamenilor cu privire la autonomie și este esențială pentru ca electromobilitatea să fie acceptată pe scară largă. Având în vedere acest lucru, Bosch și Cariad pot face parcarea și încărcarea și mai eficiente și mai confortabile.”,

a declarat Manuel Maier, vicepreședinte al sectorului de produse pentru parcare intersectoriale, de Nivel 4 din cadrul Bosch.

„Suntem extrem de încântați să modelăm viitorul parcării și încărcării automatizate împreună cu Bosch. Colaborarea noastră ne permite să testăm tehnologiile într-un stadiu incipient al dezvoltării autovehiculului, astfel încât produsul final să fie de încredere și să ofere clienților cea mai bună experiență de utilizare posibilă.”,

a adăugat Rolf Dubitzky, șeful departamentului de parcare din cadrul Cariad.

Infrastructura va ghida autovehiculul către spațiul de parcare, iar un robot va deschide clapeta de încărcare și va introduce automat cablul de încărcare, urmând ca după încărcarea completă să îl scoată. Autovehiculul va fi întors apoi la un loc de parcare obișnuit, eliberând locul pentru un alt autovehicul electric cu bateria descărcată.

Parcarea automată cu valet este primul serviciu de parcare SAE Nivel 4 fără șofer din lume și funcționează în parcarea P6 de pe aeroportul din Stuttgart de aproape un an. Totodată, Bosch a început să echipeze și alte parcări din Germania cu tehnologia acestei infrastructuri.