Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impactul Covid-19 pe piața remorcilor din 2020 a fost mai puțin rău decât se aștepta

CLEAR International și-a actualizat previziunile pentru piața europeană a semiremorcilor. De la raportul din noiembrie, majoritatea țărilor din vestul Europei au avut previziuni pentru creșterea economică din 2020. Toate estimările arată acum o creștere negativă a PIB-ului între 4-11% în 2020, cu fiecare țară aflată în recesiune în 2020 (cu excepția Irlandei). Cauza a fost izbucnirea pandemiei de coronavirus, care a dus la închiderea parțială a tuturor economiilor vest-europene.

În 2020, toate țările au avut niveluri de creștere a investițiilor chiar mai negative decât scăderile cifrelor PIB. Ratele de creștere a investițiilor au scăzut din 2017/2018. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că 10 țări din Europa de Vest au înregistrat scăderi ale cererii de remorci în 2019 și toate țările au înregistrat scăderi și în 2020. În 2020, scăderea medie a înmatriculărilor de remorci noi a fost de 19%, iar în Belgia a scăzut cu 34%. (Scăderea medie în 2009: 51%.)

Presupunând că alte noi valuri de Covid-19 sunt ținute sub control, Clear prevede creșterea cu 8% a cererii de remorci în 2021. Cu toate acestea, această creștere ulterioară în 2022 nu va fi suficientă pentru a recupera vânzările pierdute în 2020 – vor mai trece câțiva ani înainte să vedem o revenire la nivelurile cererii de remorci din 2018.

În 2018 producția de remorci a fost la al treilea cel mai înalt nivel înregistrat, deși a depășit cu mult cifra din 2007. Prin urmare, înainte de 19 ani, industria obținea atât niveluri ridicate de producție, cât și stabilitate. Scăderea totală a înregistrărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 28%.

Dimensiunea flotei neutilizate în 2020 a crescut cu doar 0,2%. Odată cu avântul luat de vaccinare, recuperarea cererii de remorci în 2021 va fi mai lentă decât era prevăzută acum patru luni. Acest lucru se datorează unei redresări economice mai lente în 2021, în mare parte datorită blocării din ianuarie până în martie 2020. Prognoza pentru înmatriculările din 2022 nu se va modifica într-un grad substanțial. Orice vânzare pierdută în 2021 va fi compensată în 2022.

Cifrele comerțului cu mărfuri pentru 2020 au fost surprinzătoare. Comerțul a scăzut cu 24% în semestrul al doilea din 2020, dar a scăzut doar cu 3% în semestrul 4 din 2020. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților de a transporta mărfuri între Marea Britanie și UE ca urmare a Brexitului.

Perioada de prognoză din 2021 până în 2025 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire pentru remorci, ca urmare a înmatriculărilor scăzute în perioada 2009-2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire.

Articole similare

Ad