Medicii generaliști din țările UE ar trebui să observe mai cu atenție dacă pacienții lor sunt suficient de apți să conducă, sunt de părere organizațiile care asigură siguranța traficului. Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), organizație cu sediul la Bruxelles, a publicat săptămâna aceasta un raport care arată că în multe țări din UE, aptitudinea de a conduce este verificată sistematic şi temeinic numai pentru șoferii mai în vârstă.
Această strategie însă nu are nicio influență demonstrabilă asupra numărului de accidente grave, mai ales că, în Europa, nu există o statistică privind bolile care au stat la baza accidentelor. Excepție face Finlanda, unde accidentele grave sunt examinate cu atenție, conform ETSC. Astfel, 16% din accidentele grave din țara scandinavă, între 2014 și 2018, au fost legate de boli ale șoferului, între care suferinţele cardiovasculare au reprezentat cel mai mare risc.
De asemenea, şoferii care au consumat alcool şi au fost prinşi în trafic, ar trebui să aibă sisteme de blocare a contactului maşinii dacă alcooltest-ul arată consum de alcool, pentru a-i împiedica să plece la drum chiar şi cu permisul de conducere suspendat.