În primul trimestru din 2021 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform statisticilor DRPCIV, 1.461 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, față de 1.208 în perioada similară din 2020.
Dintre acestea, 1.402 sunt autoutilitare noi, față de 1.102 în primul trimestru din 2020. Lider de piața la această categorie este Mercedes-Benz, cu 286 de unități (181 cu prelată, 55 de basculante, 37 de betoniere, 4 cu obloane rabatabile, 3 furgoane, 2 pentru transport de vehicule, 1 pentru transport de lemn, 1 cisternă, 1 pentru transport de butelii și 1 pentru transport de containere), față de 160 în perioada similară din 2020, urmat la foarte mică distanță de Volvo Trucks, cu 278, față de 199. Podiumul este completat de DAF, cu 230 de unități, față de 204 în primul trimestru din 2020, când a fost lider de piață la această categorie. Clasamentul continuă cu MAN, cu 185/200, Scania, cu 130/103, Ford, cu 126/97, Renault Trucks, cu 81/70, Iveco, 73/67, ATP Trucks, cu 12, față de 2 în primul trimestru din 2020, și Tatra (1).
Iar restul de 59 sunt autospeciale de peste 16 t, în scădere semnificativă față de cele 106 din 2020. Lider de piață este Ford, cu 24 de unități (23 de gunoiere și 1 vidanjă), față de 39 în anul anterior, urmat de MAN, cu 10, față de 30, Liebherr (7/7), Iveco (5/1), DAF (4/3), Scania (3/10), Mercedes-Benz (2/5) și Demag, Roman, Schwing și Volvo (câte 1).