Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier internațional în UE-27 a reprezentat anul trecut 742,8 miliarde de tone-kilometri, așa cum reiese din analiza recentă a Eurostat, citată de Upply (European road transport figures for 2022 (upply.com)). Ca și în ceea ce privește volumele totale de transport și volumele de transport intern, și cele de internațional sunt comparabile cu 2021.

Traficul internațional al flotei poloneze a stagnat față de 2021, dar această țară continuă să fie lider, la mare distanță de următoarea clasată. Scăderea cabotajului cu 12,6%, până la 21,7 miliarde tkm, a fost compensată de activitatea cross trade, care a crescut cu 4,5%, până la 74,4 miliarde tkm, în timp ce traficul internațional de mărfuri cu încărcare sau descărcare în Polonia a fost stabil.

Spania a înregistrat o performanță satisfăcătoare în comparație cu media țărilor, adică o creștere de 1,2%.

Pentru Lituania, pe de altă parte, 2022 marchează o oprire după ani de creștere spectaculoasă pe care nici măcar pandemia nu a întrerupt-o. Traficul internațional a scăzut cu 6,1% față de 2021, în condițiile în care activitatea cross trade a scăzut cu 4,1%, până la 34,7 miliarde tkm, cabotajul cu 11%, până la 5,7 miliarde tkm, și traficul internațional de mărfuri încărcate sau descărcate în Lituania cu 9,9%, până la 10,3 miliarde tkm. Totuși, față de acum cinci ani volumele internaționale ale flotei lituaniene au crescut cu 26,7%.

România a crescut la internațional cu 2,3% în 2022 față de 2021. Cursele cross trade și cele de cabotaj au scăzut, dar traficul internațional cu încărcare sau descărcare în România a crescut cu 7,2%.

Top 5 este încheiat de Germania, care își păstrează cu greu această poziție, având o ușoară creștere de 0,3% în 2022 față de 2021. Cehia însă este aproape, cu o creștere de 3,1%, depășind pragul de 35 de miliarde de tkm.

Potrivit ACAROM, înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat, în luna august 2023, o creștere de +2,82% în comparație cu aceeași lună din 2022, atingând un volum total de 12.891 de unități.

Pe parcursul primelor opt luni din acest an, înmatriculările de autoturisme noi au atins un total de 99.466 de unități, reflectând o creștere de 19,33% față de aceeași perioadă al anului precedent, când s-au înregistrat 83.349 de unități.

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, în august 2023, s-a înregistrat un volum de 26.370 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de -6% în comparație cu august 2022. Pe durata primelor opt luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second-hand înregistrate pentru prima oară în România au atins un total de 176.028 de unități, reprezentând o scădere de -17,5% față de perioada similară din 2022, când s-au înregistrat 213.413 unități.

Clasamentul pe marci autoturisme noi, ian-august 2023:

  1. DACIA                 = 32.721 unităţi
  2. RENAULT             = 7.557 unităţi
  3. TOYOTA                = 7.105 unităţi
  4. SKODA                = 7.083 unităţi
  5. VOLKSWAGEN   = 6.993 unităţi
  6. HYUNDAI           = 6.119 unităţi
  7. FORD                   = 4.711 unităţi
  8. MERCEDES         = 3.160 unităţi
  9. SUZUKI                = 3.116 unităţi
  10. BMW                   = 3.065 unităţi