Înregistrările de vehicule grele noi (HGV) au scăzut cu 32,2% în 2020, potrivit cifrelor publicate de societatea producătorilor și comercianților de automobile (SMMT). Declinul, care a dus la cea mai slabă cerere din 2010, se atribuie atât pandemiei, care are impact asupra încrederii întreprinderii de a investi în active noi, cât și unui 2019 rapid, când noua legislație privind tahografele inteligente a dus la o creștere de 12,6% a înmatriculărilor.
În cursul anului au fost înmatriculate aproximativ 32.918 unități, dintre care 57,7% au fost rigide, în timp ce 42,3% au fost camioane articulate, similar cu divizările de piață observate în 2017 și 2018. Industria a înregistrat scăderi la ambele tipuri de camioane, cu 7.352 mai puține rigide (27,9 %) și cu 8.265 mai puține lucrări de artă (37,2%) înregistrate.
După un T3 relativ optimist (1,6%), performanța în trimestrul 4 a fost dezamăgitoare, întrucât noile măsuri de blocare și incertitudinea Brexit au stagnat reînnoirea flotei, în ciuda unui impuls înainte de Crăciun în utilizarea vehiculelor. În cele din urmă, scăderea semnificativă a cererii în trimestrul 2 (73,4%) a influențat performanța întregului an. Cu toate acestea, progresul în ceea ce privește vaccinările și claritatea față de Brexit oferă motive pentru optimism în ceea ce privește reînnoirea flotei în cursul anului 2021.
Mike Hawes, director executiv SMMT, a declarat, „din septembrie, utilizarea camioanelor a început să depășească nivelurile pre-pandemice, dar înmatriculările au continuat să scadă. Operatorii și-au consumat resursele existente, având în vedere incertitudinea continuă de la blocare, iar o scădere artificială a survenit ca urmare a faptului că mulți și-au reînnoit flota în 2019. După un astfel de an tumultuos, în care industria s-a achitat bine în aceste condiții, este vital ca operatorii să poată restabili încrederea, astfel încât să poată investi în cele mai noi vehicule cu emisii reduse, ajutând țara să își îndeplinească obiectivele ecologice, asigurând în același timp economia și societatea, care continuă să se miște.”