CamionPro – asociația profesională din Germania, care, din dorința de a arăta lumii întregi că transportatorii români înșală sistemul de taxare german prin folosirea emulatoarelor de AdBlue, plătind taxele la nivel de Euro VI, poluând, însă, la nivel de Euro 0 fără a folosi sistemul SCR cu AdBlue – lovește din nou în est-europeni, reproșând BAG că acordă un sistem de reducere a nivelului amenzilor pentru șoferii est-europeni. Ar fi vorba de o reducerede 50% pentru șoferii din Lituania, în timp ce reducerea pentru Polonia este de 25%.
BAG afirmă că reducerile sunt legitime, deoarece fac parte dintr-o dispoziție mai largă care susține acordarea de astfel de reduceri pe baza proporționalității veniturilor persoanei care suferă sancțiunea.
În acest context, CamionPro a început o campanie împotriva BAG care a ajuns și în Parlamentul German, cu acuzația că practica BAG intervine în concurența de pe piața de transport și că sunt favorizați astfel operatorii est-europeni de transport, care nici nu plătesc salariul minim din Germania atunci când operează în această țară.
Problema a ajuns astfel în Parlamentul German, grupul Verzilor solicitând guvernului să precizeze ce încălcări a descoperit BAG-ul în timpul inspecțiilor sale, cum au fost pedepsite, care este amenda acordată șoferilor germani și care e cuantumul acordat șoferilor din diferite țări est-europene pentru aceeași abatere, câte încălcări nu au adus sancțiuni etc. Evident, problema controalelor privind prezența emulatoarelor AdBlue a fost din nou pusă pe tapet, CamionPro subliniind încă o dată că aceasta este o practică curentă a firmelor de transport din Estul Europei pentru a reduce costurile cu alimentarea cu AdBlue.