Prăbușirea firmelor cu eficiență scăzută, schemele de ajutoare din 2020, prețul mai mic al motorinei și cererea mare de transport din a doua jumătate a anului trecut au dus la îmbunătățirea profitului mediu al firmelor poloneze de profil, așa cum reiese din discuțiile din cadrul unui webinar organizat recent de asociația poloneză de transport și logistică TLP.
În rândul companiilor poloneze cu cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, marja medie de profit a crescut de la 3,4% la 4,5% și printre firmele cu venituri mai mici de opt milioane de euro a crescut de la 1,9% la 5,5%.
Totuși, analiștii din domeniu atrag atenția asupra faptului că această creștere ar putea fi doar temporară. În primul rând pentru că noile reglementări din Pachetul Mobilitate vor avea, cel mai probabil, impact negativ asupra profitabilității. În al doilea rând pentru că taxele de drum cresc în UE: după cele din Ungaria, Austria și Belgia în 2020, în 2021 sunt scumpiri în Cehia și Rusia, iar în Ucraina se va introduce, de asemenea, o taxă de drum. În plus, prețul combustibilului va continua să crească, urmare a creșterii prețului țițeiului, estimată la 21% în 2021.