Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața are nevoie de servicii premium

Piața de e-commerce continuă să crească, însă, pe fondul deschiderii magazinelor din retailul clasic și relaxării măsurilor restrictive impuse de pandemie, numărul comenzilor livrate de FAN Courier în preajma Paștelui a fost mai mic comparativ cu anii trecuți, însă cu un plus de 15% față de luna anterioară, martie 2021, potrivit datelor furnizate de Cornel Morcov, Chief Commercial Officer în cadrul companiei. Per total, piața are nevoie de diversificarea serviciilor de livrare și de servicii premium.

Comenzile primite în preajma Paștelui au generat o creștere majoră față de luna anterioară, estimările FAN Courier fiind pentru un plus de 15% în perioada analizată comparativ cu martie 2021. Însă în analiza livrărilor din preajma sărbătorilor Pascale trebuie avut în vedere noul context socio-economic în care curierii și-au desfășurat activitatea comparativ cu anul anterior. „În perioada similară din 2020 eram în plin boom pandemic, cu restricții de circulație, cu reașezări ale fluxurilor în cazul magazinelor offline, cu teama oamenilor de a mai merge în magazine pentru a face aprovizionare fizic. Anul acesta, sărbătoarea Paștelui a însemnat un context relativ mai lejer, respectiv mai puține restricții și o campanie de vaccinare în plină desfășurare. Așadar, în 2021 de Paște nu am avut un vârf ca în alți ani, retailul clasic preluând o parte din volumele online, ca efect al dorinței oamenilor de a ieși din casă“, a explicat Cornel Morcov. În ceea ce privește structura comenzilor, comparativ cu o perioada normală, în aprilie 2021 au crescut livrările de produse pe segmentele de fashion, cosmetice și home&deco.

Creșterea aduce cu sine provocări

Apetitul pentru cumpărături online continuă să rămână la cote ridicate și este accelerat din plin de efectele pandemiei, ceea ce determină o creștere a pieței de e-commerce cu o progresie mai mare față de anii precedenți, a mai arătat Cornel Morcov. „Din datele care s-au publicat până acum, în 2020 piața de e-commerce a crescut cu peste 35%, iar acest plus s-a reflectat și în veniturile noastre. Cifra de afaceri a FAN Courier a crescut anul trecut cu 27%, la peste un miliard de lei, ceea ce a însemnat o creștere peste nivelul industriei, pentru că FAN este, probabil, printre primii jucători din curierat care au intuit potențialul pieței de e-commerce cu mulți ani în urmă, și a alocat investiții importante pentru a dezvolta o infrastructură specifică segmentului de comerț online.“

Creșterea însă repune pe tapet problemele curente ale industriei, cea mai importantă fiind legată de curieri. „La această provocare majoră aș adăuga și nevoia pieței de diversificare a unor servicii alternative de livrare, precum și servicii speciale sau premium“, a mai explicat oficialul companiei.   

Articole similare

Ad