Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșteri nu atât de spectaculoase de Paște și Ziua Copilului

Volumele corespunzătoare perioadei de Paște sunt în creștere pentru DPD România, însă nu înregistrează același ritm ca în anii trecuți, consumatorii împărțindu-și bugetul de achiziții între ieșiri și vacanțe, pe fondul relaxării măsurilor impuse de pandemie

În opinia oficialilor companiei de curierat, piața de comerț electronic se caracterizează la momentul actual printr-o lipsă de predictibilitate, estimările pentru finalul de an fiind pozitive, cu o creștere de două cifre. Deși nu va fi atins nivelul din 2020, analiștii companiei preconizează o creștere generală cuprinsă între 10-13% și 20% în privința volumelor livrate de DPD România. „Cea mai mare provocare este legată de evoluția pieței pe termen scurt și mediu pe fondul impredictibilității generate de impactul pandemiei. Ce va fi în următoarea jumătate de an rămâne, mai mult sau mai puțin, o necunoscută dificil de prins într-o schemă, ceea ce reprezintă provocarea numărul unu pentru orice business. În acest context, nu este deloc întâmplător că am constatat o încetinire a capacității financiare a unora dintre clienți. Ceea ce, să recunoaștem, este, de asemenea, o provocare majoră, pentru că un eventual blocaj poate duce la «griparea» întregului lanț“, a declarat pentru Tranzit Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager DPD România.

Compania va continua ritmul bugetat de investiții, cea mai nouă acțiune în acest sens fiind serviciul „Predict“, prin intermediul căruia clienții finali beneficiază de un grad crescut de predictibilitate prin cunoașterea unui interval mai precis pentru livrare. Planurile de investiții includ, de asemenea, extinderea depozitelor din București și dezvoltarea hub-urilor de la nivel național, precum și achiziția unei noi soluții pentru plata cu cardul direct la curieri. Nu în ultimul rând, aceștia din urmă vor beneficia în perioada următoare și de reînnoirea echipamentelor.

„Intrăm într-o oarecare rutină a comerțului electronic“

În privința volumelor de livrări corespunzătoare perioadei de Paște, potrivit cifrelor furnizate de DPD România, acestea au fost în creștere și în 2021, în special pe segmentul de jucării și produse pentru copii, însă nu atât de mare ca în anii trecuți. „Creșterea generală a fost de 10% față de 2020. Fără a fi ceva spectaculos, putem constata că s-a intrat într-o oarecare rutină a comerțului electronic, care crește încet, dar sigur, după ce anul trecut am avut de-a face cu un adevărat fenomen al cumpărăturilor online, odată ce oamenii au fost nevoiți să stea în casă timp de mai multe săptămâni. O altă explicație a creșterii mai puțin spectaculoase decât cea la care se gândeau cei mai optimiști dintre noi este și aceea că românii au devenit mai atenți la cheltuieli. Pe fondul campaniei de vaccinare și al perspectivei relaxărilor, clienții și-au împărțit bugetul de achiziții, punând accent mai mare pe ieșiri în weekend, vacanțe, concedii“, a explicat Elena Andrei, care prognozează ca tendința de creștere ușoară să se păstreze și pentru campania dedicată Zilei Copilului.

Articole similare

Ad