Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat oficial primele imagini cu noul Multivan, bazat pe un concept complet nou, denumit Bulli. Portofoliul de sisteme de propulsie cuprinde o nouă variantă, un plug-in hibrid. Astfel, Multivan poate deveni temporar un autovehicul cu zero emisii. Sistemele noi de asistență, operare și infotainment de ultimă generație sunt de asemenea prezente pentru prima dată în această linie de modele.
Odată cu premiera mondială a celei de-a șaptea generații Bulli, Volkswagen Autovehicule Comerciale anunță intrarea într-o nouă eră. Este o decadă care va fi definită de electrificarea pe mai multe planuri a sistemelor de propulsie și începerea conducerii autonome. Gama Bulli se va dezvolta pe viitor pe trei piloni: liniile de modele Multivan și Transporter 6.1 și versiunile gata de producție ale modelului ID.BUZZ, care urmează să fie lansate în 2022. Fiecare dintre acești piloni este de o importanță fundamentală: în variantele Transporter și Caravelle, modelul ‘T6.1’ rămâne specialistul în exploatare comercială, iar California, emblema autorulotelor.
În versiunea Multivan eHybrid cu propulsie plug-in hibrid, poate chiar deveni temporar un autovehicul cu zero emisii. În același timp, gama sa totală impresionantă îl face ideal ca monovolum pentru călătorii lungi. Cu cei până la 4.053 litri de spațiu pentru bagaje, se poate descurca confortabil chiar și cu o mutare sau poate transporta practic orice echipament sportiv. Iar datorită unei capacități de remorcare de până la 2.000 kg, noul Multivan poate transporta alte materiale sau lucruri necesare. Noua generație Multivan va sosi pe piață în cea de-a doua jumătate a acestui an.
Zero emisii în oraș – primul Multivan cu propulsie plug-in hibrid
Modelul Multivan cu sistem de propulsie plug-in hibrid are în denumire sufixul ‘eHybrid’. Puterea sistemului cu motor electric plus motor pe benzină supraalimentat (TSI): 160kW / 218CP. Datorită unei baterii litiu-ion de 13 kWh, Multivan eHybrid acoperă distanțele zilnice uzuale exclusiv prin propulsia electrică. Sistemul a fost conceput în așa fel încât modelul Multivan eHybrid să pornească în mod implicit cu alimentare exclusiv electrică și, prin urmare, să parcurgă în special deplasările scurte fără emisii. Numai la viteze de peste 130 km/h intervine și economicul motor TSI.
În paralel cu sistemul de propulsie plug-in hibrid, Multivan cu tracțiune față va fi disponibil cu două motoare TSI pe benzină, cu patru cilindri, supraalimentate. Acestea produc 100 kW / 136 CP și 150 kW / 204 CP. La acestea, anul viitor se va adăuga un motor diesel TDI cu patru cilindri și o putere de 110 kW / 150 CP.
Transmisie automată –DSG în dotarea standard
Toate versiunile de sisteme de propulsie sunt cuplate din standard cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG). Cutia de viteze DSG cu 6 trepte a variantei eHybrid este o cutie de viteze (DQ400E) dezvoltată special pentru sistemul de propulsie plug-in hibrid și formează împreună cu motorul electric o singură unitate. Cutia de viteze utilizată pentru versiunile TSI și versiunea ulterioară TDI este o cutie DSG cu 7 trepte. Pentru prima dată la Multivan, selectarea treptei se realizează electronic și astfel extrem de simplu, cu un mic buton selector de pe panoul de instrumente.
Exterior carismatic
Designul este nou, însă ‘inconfundabil Multivan’. A rămas unic, căci originea liniei de modele este unică. „Noul Multivan poartă cu sine genele inconfundabile ale celui mai binecunoscut design de monovolum din lume,” spune Albert Kirzinger, Designer șef la Volkswagen Autovehicule Comerciale. Este foarte evident faptul că ADN-ul predecesorilor săi este o parte esențială în modelarea designului noului Multivan. Kirzinger: „Făcând un pas major înainte, am îmbunătățit și mai mult caracterul inconfundabil al acestui autovehicul emblematic, dar rămânând fideli liniei Bulli tipice. Avem, de exemplu, în mod conștient, caracteristica linie orizontală care merge de jur împrejurul caroseriei unui T3.” La noul Multivan, această linie caracteristică este îmbunătățită la versiunea ‘Style’ și cele superioare cu un ornament cu aspect cromat. Acest contrast cromatic cu vopseaua subliniază linia caracteristică chiar mai puternic decât la T3 – cea de-a treia generație Bulli și, în același timp, prima a modelului Multivan. Dacă noul Multivan se comandă cu vopsea în două culori, linia caracteristică separă de asemenea cele două zone de culoare.
Dimensiuni: ampatament, lățime și lungime mărite
Proporțiile noului Multivan prezintă schimbări. Comparativ cu predecesorul său, versiunea de bază este acum mai lungă și mai lată. În același timp, a fost ușor micșorată înălțimea – însă cu spațiul interior la nivelul capului practic identic sau chiar mai mare, în cazul noului plafon panoramic din sticlă. În detaliu, noul Multivan are o lățime de 1.941 mm, exclusiv oglinzile opționale pliabile electric (+37 mm comparativ cu Multivan 6.1), o lungime de 4.973 mm (+69 mm) și o înălțime de până la 1.903 mm (-47 mm). Ampatamentul său măsoară 3.124 mm (+124 mm). Modelul Multivan este disponibil din nou și în versiunea lungă. Cu un ampatament identic, măsoară 5.173 mm din bară în bară, ceea ce îl face cu 131 mm mai compact decât predecesorul său.
Mai flexibil și mai digitalizat ca niciodată
La fel ca exteriorul, și interiorul a fost regândit din nou. Aceasta include panoul de instrumente – o configurație cu afișaje gândite ergonomic și interconectate. Este echipat din standard cu Digital Cockpit și sistemul Infotainment ‘Ready 2 Discover’. Întotdeauna integrate: serviciile online de la ‘We Connect’ și ‘We Connect Plus’ (cele din urmă pentru o perioadă limitată, care poate fi extinsă apoi contra cost). Majoritatea comenzilor au fost proiectate ca taste tactile și butoane digitale. Un aspect important aici este acela că Volkswagen Autovehicule Comerciale folosește în mod sistematic tehnologia digitală pentru a rafina tot mai mult caracterul unui Bulli. Un exemplu este spațiul pentru urcarea prin spațiul pasagerilor: un Multivan nu va avea niciodată o consolă centrală convențională extinsă înspre interior, deoarece cu o asemenea consolă, un astfel de mod practic, esențial și tipic de intrare prin spate nu ar funcționa. Și din acest motiv, nici în noul Multivan nu există o consolă centrală. Mai degrabă, așa cum s-a menționat mai devreme, pentru prima dată există un sistem de selectare a treptelor de viteză shift-by-wire și care implicit economisește spațiu pentru cutia de viteze standard cu ambreiaj dublu. Și frâna de parcare este acționată electric. Cele două soluții creează și mai mult spațiu pentru intrarea prinspațiul pasagerilor, printre scaunul șoferului și scaunul pasagerului față.
Între 469 și 4.053 de litri capacitate pentru bagaje
Încărcată până la plafon și până în spatele celui de-al treilea rând de scaune, versiunea de bază a modelului Multivan poate transporta un volum de 469 de litri de bagaje; încărcarea până în spatele celui de-al doilea rând crește acest volum până la 1.844 (1.850 de litri cu plafon panoramic din sticlă). Dacă se utilizează întreaga capacitate de încărcare, până la plafon și până în spatele primului rând de scaune, volumul ajunge la 3.672 de litri. Cifrele corespunzătoare pentru versiunea lungă de caroserie sunt 763, 2.171 și 4.005 litri (4.053 litri cu plafon panoramic din sticlă).