Înmatriculările de microbuze şi de autobuze în primele 6 luni ale acestui an au fost relativ modeste, potrivit evidenţelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule (DRPCIV). Piaţa autobuzelor noi a fost animată în special de achiziţiile de vehicule urbane (finanţate preponderent cu fonduri europene), care au continuat, în ciuda pandemiei.
Astfel, în intervalul ianuarie-iunie 2021 s-au înmatriculat 175 de autobuze noi (+153%), 469 de autobuze second-hand aflate la prima înmatriculare în ţara noastră (+12%) şi 274 rulate tranzacţionate intern (-10,5%). Poziţia întâi la înmatriculările de autobuze noi în prima jumătate a anului este ocupată de Mercedes-Benz, cu 62 unităţi (mix între urbane şi intercity), urmat de Solaris (43), şi SOR (28), ambii exclusiv cu autobuze urbane. Producătorul român Pacific Tur figurează în clasamentul producătorilor care au livrat vehicule noi cu 12 Idilis, alături de Feniksbus (10), Volkswagen (8), Iveco (4), Dypety (3), VAG Bus (2), MAN, Otokar şi Setra, cu câte o unitate.
Preferinţele cărăuşilor români în ceea ce priveşte vehiculele second-hand au rămas neschimbate. Astfel, din cele 469 autobuze rulate aflate la prima înmatriculare în România aproape jumătate sunt Daimler Buses: 122 Mercedes-Benz şi 109 Setra. Urmează Berkhof, cu 3 flote de urbane care însumează 72 de unităţi, care a „detronat” de pe locul 3 pe MAN. Producătorul german a coborât până pe poziţia a cincea în topul importurilor de autobuze, cu 39 de autobuze, locul 4 fiind ocupat de Irisbus (57). Restul mărcilor, printre care Iveco, Neoplan, Volvo sau Van Hool figurează cu sub 10 unităţi. Şi în ceea ce priveşte tranzacţiile pe piaţa internă clasamentul producătorilor este similar, fiind condus de Mercedes-Benz, cu 76 de unităţi.