Pe lângă investiţiile costusitoare în tehnologii de propulsie alternativă, o soluţie practică de reducere a emisiilor de dioxid de carbon o reprezintă utilizarea pe scară mai largă şi optimizarea transportului combinat, a declarat Jeroen Fabry, manager H. Essers România, în cadrul seminarului organizat Business Mark pe subiectul eficienţei în supply chain. Astfel, în ultimii 4 ani, H. Essers şi-a redus amprenta de carbon atât în ceea ce priveşte depozitarea, cât şi transportul; a optat pentru producerea propriei energii „verzi”, în paralel cu utilizarea combustibililor ecologici, achiziţionarea de mijloace de producţie nepoluante şi optimizarea încărcăturilor/transporturilor prin algoritmi specifici.
La ora actuală, transportul feroviar reprezintă soluţia optimă de a transporta marfă din vestul Europei în est, până în Turcia, este de părere Jeroen Fabry, iar H. Essers operează 3 garnituri complete de tren pe săptămână. Compania a demarat în 2016 proiectul E-Rail, pe Drumul Mătăsii, în contextul cererilor primite de la clienţi, şi în doar 4 ani numărul de trenuri operate între Europa şi Asia s-a majorat de 6 ori, ajungând la 12.000 în 2020. „Viitorul este synchromodal, adică un transport multimodal bine organizat, în vedere optimizării costurilor şi a timpilor de transport. În România, din păcate, infrastructura se dezvoltă într-un ritm mult prea lent, atât cea rutieră, cât şi cea feroviară şi fluvială. Oportunităţile sunt uriaşe, iar preocuparea principală ar trebui să fie creşterea vitezei de transport pentru toate modurile existente”, a opinat Jeroen Fabry.