Comerțul electronic se dezvoltă rapid și în Polonia, dar există și piedici: lipsa de angajați de pe piața internă a acestei țări. Deși în multe procese factorul uman a fost înlocuit cu mașini avansate, algoritmi, automatizare și, în cele din urmă, cu inteligență artificială, în următorii ani angajații, mai ales șoferii, vor fi necesari pentru funcționarea lanțurilor de transport și a comerțului electronic. Din păcate, toate estimările indică faptul că pe termen lung se va adânci criza de șoferi, deci disponibilitatea vehiculelor va scădea și în schimb vor crește mult tarifele, și implicit costurile vânzătorilor online.
O altă provocare o reprezintă presiunile ecologice, unii clienți vestici ai companiilor poloneze de transport și logistică dând deja multă atenție amprentei de carbon din producția și livrarea mărfurilor lor. Iar în anii următori ar trebui să ne așteptăm la o importanță tot mai mare a aspectelor ecologice. În prezent numai 13% dintre vânzătorii online le oferă clienților soluții de livrare prietenoase cu mediul. Ecologia este mult mai importantă în segmentul B2C, unde 76% dintre cumpărători acordă îi atenție în timpul livrărilor. Dar, având în vedere interpenetrarea de tendințe dintre B2B și B2C, aspectele ecologice vor avea tot mai multă importanță pentru clienți. Deja 23% dintre cumpărătorii online din segmentul B2B așteaptă soluții ecologice de livrare, din nevoia de a respecta reglementările sau standardele, dar și din considerente de imagine. O activitate prietenoasă cu mediul poate presupune oferirea de ambalaje ecologice, renunțarea la documentele pe hârtie în favoarea celor electronice sau folosirea de vehicule cu emisii scăzute.