Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mediapost Hit Mail, cea mai mare companie de marketing direct din România, a închiriat un spațiu de 19.000 mp care include depozitare și zonă de birouri în parcul industrial Chitila Logistics Hub, dezvoltat de Global Vision și Globalworth. În acest spațiu modern din parcul amplasat lângă șoseaua de centură a Bucureștiului, compania va opera servicii de logistică și e-commerce pentru companii din domenii precum retail, FMCG, energie sau servicii.

Compania a ales Chitila Logistics Hub datorită funcțiunilor de ultimă generație și a poziționării strategice Parcul dispune de 75.000 de metri pătrați de spații de depozitare și spații dedicate producției, cu temperatură ambientală sau controlată, zone de birouri și platforme exterioare.

Mediapost Hit Mail oferă clienților săi soluții complexe care includ marketing, logistică și IT. Produsul său fulfill.ro preia întreaga logistică a unui magazin de e-commerce: recepția și depozitarea mărfurilor, coletarea și gestionarea retururilor, etichetare. Fondată în 1997, Mediapost Hit Mail a devenit, începând cu 2009, parte a prestigiosului grup francez La Poste (Poșta Franceză). Cu o prezență semnificativă pe piața din România și Bulgaria, grupul format de Mediapost Hit Mail si filialele sale are peste 500 de angajați și o cifră de afaceri de 57.9 de milioane de euro in 2022

„Dezvoltarea constantă a liniilor noastre de business logistice, și în special a produsului nostru fulfill.ro destinat magazinelor de e-commerce de toate mărimile, a făcut ca depozitele noastre să ne „rămână mici” la fiecare 5 ani. Am crescut de la 1.500 la 4.500 la 10.000 mp, iar acum ne vom muta într-un depozit de 19.000 mp, care ne oferă și posibilități de extindere. Interesant este că factorul principal care determină creșterea cererii pentru fulfill.ro nu este, așa cum s-ar putea crede, creșterea e-commerce-ului din România, ci creșterea procentului de magazine online care decid să își outsource-eze întreaga logistică unui furnizor-partener specializat. Acest furnizor-partener ia asupra lui problemele din ce in ce mai dificile legate de gestionarea resurselor umane ale operațiunilor logistice, dar și cele legate de autorizații și compliance. La fel de importantă pentru client este posibilitatea să scaleze în timp real atunci când cererea magazinului de e-commerce crește, și să reducă proporțional costurile logistice ale magazinului atunci când cererea scade ”, a spus Marian Seitan, Managing Director Mediapost Hit Mail.

„Am reușit să dezvoltăm în acest hub un centru de distribuție esențial pe harta logistică a capitalei și nu numai, datorită funcțiunilor variate și a poziționării În prezent, această comunitate de afaceri crește datorită expansiunii comerțului online și al sectorului de retail pe de o parte, iar pe de altă parte datorită dezvoltării industriei ușoare care capătă o amploare tot mai mare. Aceste două tendințe au ajutat și la creșterea ponderii spațiilor de birouri in hub-ul nostru din Chitila. Rezultatele au generat un grad de ocupare de aproape 100% și în cazul acestui proiect dezvoltat de Global Vision, împreună cu partenerii nostri, Globalworth. Compania noastră are în planurile de dezvolare încă un proiect de tip last-mile în zona centurii de nord a Capitalei” a declarat Sorin Preda, CEO și fondator Global Vision.

„Îi urăm bun venit în comunitatea noastră echipei Mediapost Hit Mail și suntem convinși că această colaborare va fi una de lungă durată! Ne bucurăm că am reusit, împreună cu Global Vision, să oferim un parc industrial pozitionat strategic, cu toate dotările necesare pentru nevoile din prezent. Proiectul Chitila Logistics Hub este mai mult decat o adresă; este o locație strategică pentru companiile care caută să-și dezvolte operațiunile. Ne dorim să stabilim un nou standard în sectoarele de logistică si de industrial, prin angajamentul pe care ni-l asumăm zi de zi pentru inovație, sustenabilitate și satisfacția clienților noștri”, a adăugat Mihai Zaharia, Director de Investiții Globalworth România / Director Piețe de Capital Globalworth Group.

Tranzacția a fost facilitată de Colliers, agenția fiind partener în cadrul mai multor tranzacții din parcurile industriale dezvoltate de Global Vision și Globalworth.

Suntem recunoscători pentru că am avut oportunitatea de a contribui activ în această tranzacție semnificativă, mai ales într-un context de piață imobiliară industrială și logistică atât de competitivă și strâns interconectată. Dimensiunea acestei tranzacții este relevantă în ceea ce privește extinderea suprafeței implicate și servește ca un indicator al lichidității din sectorul imobiliar local, oferind astfel o referință valoroasă pentru viitoarele tranzacții și consolidând încrederea potențialilor investitori noi în piața din România. Echipa noastră, cu conexiuni extinse și o cunoaștere vastă a pieței terenurilor, clădirilor și investițiilor imobiliare, își întărește astfel și mai mult poziția în sectorul imobiliar industrial și logistic, prin serviciile de consultanță și tranzacționare”, a subliniat Victor Coșconel, Head of Leasing | Office & Industrial Agencies la Colliers

Chitila Logistics Hub beneficiază de o amplasare strategică, în nord-vestul Bucureștiului, având o conectivitate excelentă din punct de vedere al infrastructurii. Parcul industrial este localizat în vecinătatea șoselei de centură a Capitalei, a Autostrăzii A1 și a unuia dintre cele mai importante noduri de cale ferată din România. De asemenea, oferă acces facil către DN7, șosea care face legătura cu zona centrală a Bucureștiului. Chitila Logistics Hub găzduiește o comunitate de afaceri puternică care beneficiază de acces facil la o infrastructură rutieră bună care leagă parcul de capitală și de centrul, vestul și sud-estul României, transport public la intrarea în parc și funcțiuni care permit optimizarea cheltuielilor de operare. În parc sunt prezente companii importante atât din domeniul producției ușoare, cât și a logisticii. Printre ele se numără HAVI, Mega Image, Rovere și Alliance Healthcare România. Datorită apropierii de șoseaua de centură a orașului și accesului la transportul public, parcul oferă mediul optim pentru un ecosistem de afaceri.

Consumatorii se confrunta, încă o data, cu un sezon de sărbători marcat de un cost de trai ridicat. Cu toate ca exista o decelerare a ratei inflației în sectorul de bunuri de larg consum, acest lucru nu duce, totuși, la o reducere a cheltuielilor cu produsele alimentare. Această tendință este reflectată în datele recent publicate de NielsenIQ (NIQ), care arată că sectorul de FMCG se confruntă în continuare cu o scădere de volume manifestată mai ales în hipermarketuri și în comerțul tradițional (-5,4%, respectiv -4% în volum, în ultimele 12 luni, față de cele 12 luni precedente).

Deși principalele segmente ale pieței de FMCG au un număr mai ridicat de promoții în Q3 2023 (comparativ cu Q3 2022), eficienta promoțiilor, pentru toate industriile, este în scădere. Numărul de tranzacții a înregistrat o creștere importantă, în special pentru supermarketuri, ceea ce indică o tendință a românilor de a face cumpărături mai frecvent, încercând astfel să mențină valoarea totala a coșului sub control.  

O practica utilizata de români pentru a gestiona bugetele gospodăriei a fost cumpărarea produselor marcă privată, ridicând, astfel, cota de piață a acestor produse (18,5% în Q3 2023). Principala categorie este cea de carne, ce reprezintă 10% din totalul mărcilor private vândute în România. În acest an, însă, preturile produselor marca privata au crescut accelerat față de branduri, 75% dintre categoriile de produse private label au înregistrat creșteri în valoare in primele noua luni din 2023, în timp ce doar 48% dintre produsele private label au crescut și în volum.

Majoritatea consumatorilor intenționează să adopte și alte masuri pentru a face economii, chiar si in timpul sezonului de sărbători. Conform ultimului val al studiului Consumer Outlook realizat de NIQ in luna august, 55% dintre consumatorii globali vor cumpăra doar produsele de care au nevoie, pentru a evita risipa, în timp ce 17% dintre cei ce plănuiesc să cheltuiască mai puțin de sărbători vor înlocui cadourile cumpărate cu opțiuni făcute în casă.

Iulia Pencea, Director General al NIQ România, remarcă: „Consumatorii globali prioritizează cheltuielile cu casa, lucru ce influențează bugetele alocate pentru socializare sau întâlniri în afara gospodăriei. Cheltuielile sunt redirecționate de la achiziții discreționare mari, în afara casei, către unele limitate, din cauza bugetelor reduse ramase după plata utilităților și a alimentelor. Orice răsfăț este gestionat în mod calculat”.

Pencea menționează, de asemenea, că mai multe tendințe au devenit evidente în timpul sezonului de sărbători din ultimii ani, în special în contextul inflaționist, ce a prezentat provocări pentru familiile care doresc să se răsfețe cu cheltuieli extravagante. Pornind de la studiul Mid-Year Consumer Outlook, putem identifica o serie de tendințe emergente:

Consumatorii se adaptează multiplelor schimbări prin modelarea tiparelor de consum în perioada sărbătorilor de iarnă. Tendințe precum pregătirea cu mult timp in avans pentru sărbători, atitudinea diferită față de cadouri și o conștientizare crescută asupra rolului personal în evitarea risipei de resurse și a acumulării deșeurilor apar ca răspuns pentru aceste provocări. Retailerii și producătorii din segmentul de FMCG se confrunta cu o combinație de optimism selectiv și cheltuieli calculate. Este esențial, în acest context, ca toate companiile implicate să evalueze strategic creșterea promoțiilor de sărbători, pentru a optimiza eficienta omnichannel. Aceasta abordare pro activă este vitala pentru a proteja cota de piață și profitabilitatea, atunci când cererea de sărbători va încetini.

sursa foto: NielsenIQ