Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500%, iar programarea pentru constatarea daunei are loc într-un interval de două, trei săptămâni, în loc de maximum trei zile lucrătoare, așa cum prevede legea, avertizează C.O.T.A.R., care acum încălcări grave ale legislației privind RCA.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a avertizat, în nenumărate rânduri, în ultimii ani, asupra pericolului prăbușirii pieței de asigurări auto obligatorii RCA. „Parlamentul României a devenit complice cu Guvernul, într-un dezastru anunțat“, anunță C.O.T.A.R.
„În ultimiidoi ani și jumătate au fost vizibile problemele foarte grave din interiorul pietei de asigurări private din România, pe care, în teorie, o supraveghează sectorul de asigurări din cadrul ASF. Parlamentul României l-a numit pe Cristian Roșu responsabil de acestor sector important din cadrul ASF, astfel încât cei care au contribuit la numirea lui poartă responsabilitatea faptelor acestuia. În această perioadă, COTAR a tras semnale de alarmă repetate în legătură cu lipsa totală de supraveghere a pieței asigurărilor RCA din România, iar astăzi, din cauza unor funcționari incompetenți și a unor cumetrii politice păguboase, piața de asigurări a ajuns din nou în situația de acum 5 ani: primele două societăți de asigurari (CityInsurance și Euroins) care vând polițe RCA, au grave dificultățifinanciare și nu-și mai pot onora obligațiile de despăgubire“, arată sursa citată într-un comunicat remis TRANZIT.
„Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500% față de acum 4 ani.Doar în luna August 2021, doar City Insurance și Euroins aucumulat echivalentul reclamațiilor înregistrate de întreaga piațăgermană RCA în decurs de 14 ani. „Dacă astăzi o persoană are un accident acoperit de o poliță RCA la CityInsurance, este programată la constatarea daunei în a douajumătate a lunii septembrie – deși termenul legal e de 3 zile lucrătoare. Euroins achită despăgubirile cu mare întârziere și plătește doar atâtcât are chef, justificând că plata a fost efectuată în baza nivelului detrai din România – fără nicio legătură cu legea RCA“, acuză COTAR.