Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR: Protestul transportatorilor trebuie să meargă mai departe, indiferent de forma proiectului de lege privind amnistia

Asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, între orele 06:00-16:00, în Piața Victoriei din București, un protest împotriva celor mai acute probleme din industria de transport rutier – reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști.

Astăzi, 28.09.2021, înainte de protestul transportatorilor, a apărut pe surse un nou Proiect de Lege privind amnistia fiscală, semnat de către inițiatori, menit să dezamorseze problema, dar care până după prânz încă nu fusese publicat pe site-ul Parlamentului României.

Deși noul proiect de lege va aduce o decizie în legătură cu amnistia fiscală, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a transmis printr-un comunicat de presă că protestul din 29 septembrie din Piața Victoriei trebuie să aibă loc in continuare, întrucât transportatorii români sunt îngrijorați de faptul că procesul de aprobare în Parlament al noului proiect de lege privind amnistia fiscală este de lungă durată și, de multe ori, unele proiecte de lege au fost retrase. În același timp, proiectul de lege menține riscul reîncadrării diurnei în baza constatărilor Inspecției Muncii, cu un impact negativ semnificativ asupra competitivității transportatorilor români în UE, deja grav afectată de noile prevederi ale legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1, se mai arată în comunicatul UNTRR. 

Propunerea UNTRR în legătură cu proiectul de lege susţine implementarea unei soluții care să țină cont de practica în materie de deduceri și indemnizații pentru masă și cazare ca în Germania sau Franța. De exemplu, în Germania se oferă Auslöse (indemnizație de călătorie/diurnă), aceasta fiind remunerația care se acordă pentru masă și cazare atunci când angajatul este în deplasare. În Franța, șoferii profesioniști beneficiază de mai multe indemnizații pentru masă și cazare (indemnizație pentru masă – 13,92 euro, indemnizație pentru o singură masă – 8,56 euro, indemnizație pentru o gustare – 7,54 euro, 2 mese+1 cazare – 58,42 euro etc.). Aceste tarife se majorează cu 18% în cazul șoferilor profesioniști implicați în transportul rutier internațional. În Austria, se acordă o alocație zilnică de 26,40 euro. Dacă activitatea de conducere sau absența de la locul de muncă durează mai mult de trei ore, 1/12 din diurna este datorată pentru fiecare oră sau o parte din aceasta.

O soluție pentru a îndeplini cerințele directivei detașării ar fi acordarea unui salariu brut de încadrare de 800 euro, la care să se aplice o deducere de 40%. Astfel, se vor aplica taxe și contribuții sociale la restul de 60% din salariul de încadrare, ceea ce înseamnă că șoferul va primi net 608 euro. Totodată, șoferul profesionist va beneficia de 25-28 euro/zi pentru masă (sumă neimpozabilă), iar pentru faptul că doarme în cabină va mai primi 35-39 euro/zi (sumă impozitată cu 10%). Astfel, într-o lună cu activitate completă, șoferul va primi 2.200-2.501 euro/net, pentru care firma va achita 2.500-2.810 euro.

Totodată, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României. Astfel, șoferii profesioniști care nu sunt vaccinați sau nu au avut Covid-19 în ultimele 3 luni intră în carantină dacă revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu Covid-19. Peste toate problemele se adaugă și majorarea uriașă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance.

Articole similare

Ad