Parlamentul spaniol a aprobat definitiv, la un an de când a apărut propunerea Guvernului și cu un mic număr de voturi pentru în plus, legea care instituie un nou regim de sancțiuni împotriva celor care plătesc cu întârziere serviciile de transport. Aceasta va intra în vigoare în următoarele săptămâni, așa cum informează FENADISMER, și va forța reducerea substanțială a termenelor de plată existente acum, până la cel mult 60 de zile de la data realizării transportului.
Legea impune amenzi de până la 6.000 de euro pentru beneficiarii care achită facturile mai târziu de 60 de zile de la data prestării serviciului, dar se poate ajunge la 30.000 de euro pentru recidiviști sau pentru cei care plătesc mai târziu de 120 de zile.
În prezent 65% dintre companiile care angajează transportatori depășesc cele 60 de zile, așa cum rezultă din Observatorul Permanent al infracțiunilor și plăților din transportul rutier din Spania, pe care FENADISMER îl publică lunar, din 2012 încoace, în colaborare cu Fundația Quixote pentru Transport.
În cei aproape 10 ani de analiză s-a remarcat faptul că în fiecare lună s-a depășit termenul maxim de plată stabilit de lege, beneficiarii transportului impunând condiții abuzive și bazându-și profitabilitatea nu pe productivitatea lor, ci pe speculații financiare pe care le făceau pe seama șoferilor-patroni și a firmelor mici și mijlocii de transport.
Două din trei plăți nu respectau termenul maxim prevăzut de lege, de 60 de zile, jumătate dintre ele erau făcute în peste 90 de zile și un sfert în mai mult de 120 de zile.