La 10 zile de la introducerea obligativității privind Green Pass-ul pentru categoriile de șoferi profesioniști în Italia, asociațiile de profil consideră că șoferii de camion angajați la companiile italiene de transport și logistică sunt dezavantajați față de cei din alte țări.
Spre exemplu, explică asociațiile, pe lângă faptul că șoferii de camion din Germania au în medie cu 400 de euro mai mult la salariu, acolo nu există obligația de a prezenta un permis verde Covid 19. De aceea, Andrea Gottardi, președintele diviziei de transport și logistică a Confindustria Trento, se declară îngrijorat de faptul că Germania ar putea să ia astfel șoferi italieni.
Green Pass-ul a devenit obligatoriu în Italia din 15 octombrie 2021 și prevede că atât angajații din sectorul public, cât și din cel privat, inclusiv șoferii și lucrătorii din depozite, trebuie să fie dovada vaccinării împotriva SARS-Cov19, sau o dovadă a trecerii prin boală, fie un test corona negativ care nu are mai mult de 48 de ore. În cazul în care, timp de cinci zile la rând nu poate prezenta una dintre aceste dovezi, angajatul respectiv va fi suspendat fără plata salariului. Rezilierea contractului din partea angajatorului nu este posibilă. „Pe lângă acordarea unor facilități șoferilor străini care lucrează cu salarii de dumping în comparație cu companiile de transport italiene, acțiunile guvernului contribuie la incertitudine, îngrijorări și dificultăți în rândul angajaților”, a arătat asociația Unatras.