Lanțurile de aprovizionare europene continuă să se confruntă cu „provocări masive” cauzate de COVID-19, cererea extrem de mare, penuria de forță de muncă, întreruperile portuare și constrângerile de capacitate, potrivit unui studiu efectuat recent de compania de tehnologie logistică FourKites și Reuters Events.
Ca răspuns la aceste obstacole, unele companii și-au accelerat adoptarea soluțiilor de vizibilitate a lanțului de aprovizionare, dar peste 60% dintre companiile europene au recunoscut că au avut reacții întârziat, arată raportul „Starea lanțului european de aprovizionare : logistică, durabilitate și raportul de vizibilitate 2022”. Sondajul a fost efectuat pe un eșantion de peste 450 de furnizori din supply chain de pe întreg continentul, cu accent deosebit pe Regatul Unit, Germania și Țările de Jos. Studiul a arătat, de asemenea, că respondenții din aceste țări au avut răspunsuri diferite atunci când li s-a cerut să-și numească cele mai mari provocări în transportul de mărfuri. În Regatul Unit, 71% au citat trasabilitatea mărfurilor de la capăt la capăt, relațiile cu transportatorii. În Țările de Jos, 75% dintre comercianții cu amănuntul și producători au pus pe primul loc ca relația cu transportatorul, iar în Germania, 100% dintre respondenți au spus că se luptă să asigure trasabilitatea mărfurilor de la capăt la capăt.
O altă diferență între statele menționate a vizat modul de transport cel mai frecvent utilizat din fiecare regiune. 63% dintre respondenții din Marea Britanie au menționat FTL, în timp ce 80% din Țările de Jos au indicat LTL-ul ca fiind cel mai intens mod utilizat, iar 100% dintre respondenții germani au spus că transportă mărfuri pe calea aerului, atât pe plan intern, cât și internațional.
Concluziile la nivel european:
- Peste jumătate dintre respondenți folosesc în prezent soluții de vizibilitate a lanțului de aprovizionare, dar o treime (33%) întâmpină probleme în îmbunătățirea proceselor bazate pe date, cum ar fi prognoza, operațiunile de primire și forța de muncă.
- Majoritatea respondenților (67%) au menționat trasabilitatea mărfurilor de la capăt la capăt ca fiind cea mai mare problemă în transportul mărfurilor.
- Mai mult de jumătate dintre respondenți (63%) au citat transportatorii care furnizează date inexacte despre ora estimată a sosirii (ETA) ca o problemă persistentă.