Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O piata favorabila achizitiilor de vehicule

De la primul vehicul Roman pana acum doi ani, Blue River a achizitionat numai camioane second-hand. „Calculele arata ca vehiculele noi sunt mai profitabile. Insa o unitate second-hand cumparata cu 35.000 de euro poate fi revanduta dupa 3-4 ani cu 20.000 de euro, in vreme ce un camion nou, care costa 75.000 de euro (fara TVA), dupa cinci ani il vinzi cu 35.000 de euro“, a aratat managerul companiei, Alexandu Paun explicand ca, totusi, pentru transportul international, prefera vehiculele noi, care nu necesita servisare.
 

„Pe extern exigentele sunt mari, in vreme ce la intern primeaza pretul, putini fiind interesati cu ce fel de camioane se efectueaza transportul.“
In momentul actual parcul cuprinde 28 de Volvo (din care trei achizitionate anul trecut si inca cinci Euro 5 EEV, in ianuarie 2014), 12 MAN, un vehicul Scania, doua DAF si doua Mercedes-Benz, existand deja negocieri cu Mercedes-Benz, MAN si Volvo pentru noi achizitii. „Inainte de declansarea crizei preturile camioanelor Volvo second-hand erau mult mai mari decat ale celor de la MAN sau DAF, indiferent ca le aduceam de afara sau ca le cumparam de aici. De curand insa Volvo a avut o serie de reposesii si atunci am achizitionat mai multe unitati, cu resurse proprii“, a punctat Alexandru Paun, subliniind ca atuul vehiculelor Volvo este usurinta cu care pot fi reparate, in vreme ce, de exemplu, modelele MAN sunt preferate de soferi datorita confortului oferit. „Multe dintre marcile de camioane sunt foarte bune, dar serviciile after-sales, alaturi de pretul de revanzare, fac diferenta intre acestea.“
In plus, piata actuala este favorabila achizitiilor, atat preturile camioanelor fiind in scadere, cat si dobanzile creditelor si leasingurilor. „Nu am avut niciodata probleme cu obtinerea finantarilor pentru ca am mers pe crestere de la an la an. Insa din 2006 pana in 2010 nu am cumparat niciun vehicul, iar aceasta lipsa de credite ne-a ajutat pe timp de criza“, a mai spus Alexandru Paun.
Incepand din 2007, intreaga flota este monitorizata cu GPS, vehiculele noi fiind echipate cu sisteme Dynafleet si MAN Telematics. „Acum avem in plan si montarea, pe majoritatea masinilor care permit acest lucru, a sistemelor de monitorizare a stilului de condus economic al soferului“, a precizat managerul general al companiei, explicand ca pana acum nu a apelat la cursurile de instruire oferite de producatori, desi are in plan pentru perioada urmatoare. Chiar si asa, unii dintre soferi obtin in mod constant consumuri foarte bune. „De exemplu, un sofer a obtinut, pe un Mercedes-Benz Actros de test, un punctaj de 9,8, in conditiile in care trainerii scot 9,5. Iar explicatia vine din faptul ca soferul are si experienta traficului“, a specificat Alexandru Paun.

Articole similare

Ad