Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

România nu și-a desemnat încă coordonatorul național la IMI

După cum știm, din 2 februarie 2022, vor începe să se aplice noile reguli privind detașarea șoferilor în sectorul transportului rutier, iar statele membre vor trebui să coopereze între ele pentru a controla respectarea acestor reguli. Pentru a facilita această cooperare și schimbul de informații cu privire la detașarea șoferilor, statele membre vor trebui să utilizeze instrumentul online multilingv, numit Sistem de informații privind piața internă (IMI), pe care Comisia l-a pregătit.

Pe 6 și 7 decembrie, Comisia Europeană a organizat o primă serie de sesiuni de formare pentru autoritățile naționale privind utilizarea Sistemului de informații privind piața internă (IMI) pentru schimbul de informații privind detașarea șoferilor.

Scopul cursurilor a fost acela de a oferi autorităților din statele membre UE un scurt context cu privire la rațiunea acestui schimb electronic de informații privind detașarea șoferilor și sistemul IMI, precum și de a instrui utilizatorii care vor fi direct responsabili pentru schimbul de date prin IMI.

Aceste două sesiuni de formare au fost urmate de o formare privind utilizarea Sistemului IMI pentru schimbul de informații privind condițiile de stabilire în transportul rutier (13 decembrie) și o alta privind schimbul de informații cu privire la regulile privind timpul de conducere și de odihnă în transportul rutier ( 15 decembrie).

Din păcate, pentru moment nu se cunoaște coordonatorul național pentru IMI numit de România pentru a oferi mai multe detalii. România, Olanda, Lituania și Lichtenstein sunt singurele țări care nu și-au desemnat încă coordonatorii naționali la IMI (Internal Market). Este vorba despre persoanele de contact exclusive pentru autoritățile naționale competente cărora le-au fost date acces la module IMI specifice.

Articole similare

Ad