Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regulile din fiecare țară sunt încă o necunoscută, deși Pachetul Mobilitate se apropie

Mai este mai puțin de o lună până la intrarea în vigoare a restului de prevederi din Pachetul Mobilitate, iar asociația poloneză de transport și logistică TLP atrage atenția asupra faptului că, în ciuda declarațiilor făcute în timpul muncii legislative pe marginea acestuia, până acum nu s-au creat site-uri naționale unde transportatorii și șoferii să poată găsi cele mai relevante informații despre remunerația în cazul detașării.

Există site-uri naționale care menționează obligațiile administrative ale transportatorilor și autorităților specifice din fiecare țară, în relație cu prevederile legate de detașare, dar acolo nu se găsesc informații despre salariile orare ale șoferilor din fiecare țară sau regiune, regulile de calculare a remunerației pentru munca peste program, munca pe timp de noapte, timpul în care șoferul este la dispoziția firmei, indemnizațiile în funcție de tipul de transport, vechime și calificare ș.a.

Cele mai mari companii de logistică și transport din UE au filiale în mai multe țări și probabil sunt familiarizate cu aceste reguli, dar în cazul a 95% dintre firmele de transport din UE, care sunt mici și mijloci, este practic imposibil să obțină informații. Și e dificil de crezut că o firmă cu câteva camioane poate găsi, traduce, studia și aplica bine de una singură acordurile colective din industrie, care în unele țări au sute de pagini.

În aceste codiții, TLP îi cere directorului executiv al Autorității Europene a Muncii, Cosmin Boiangiu, sprijin în obținerea de informații detaliate despre salariile șoferilor și în a le face disponibile pentru șoferi și transportatori.

Articole similare

Ad