Și la Dakar se pune accentul tot mai mult pe tehnologiile verzi. La ediția din acest an a participat, la categoria camioanelor, Gert Huzink, la volanul unui Renault hibrid, Riwald Dakar Team plănuiește să dezvolte un camion de raliu complet electric, Teruhito Sugawara și-a făcut debutul iarna aceasta pe o nouă generație de camioane, Hino cu motoare diesel și electric, iar camionul pe hidrogen al echipei franceze Gaussin deocamdată este testat în Arabia Saudită, dar în 2023 se dorește participarea lui în competiția oficială Dakar.
Camioanele verzi nu sunt o necunoscută nici pentru Kamaz. Rușii au început acum 10 ani să dezvolte un camion pe motorină și gaz și în 2014 acesta a început să participe la diverse competiții mondiale. Următorul pas este crearea unui camion cu motor hibrid pentru Dakar. Federațiile Internațională și Rusă de Automobile sunt foarte active în această direcție, iar rușii au aprobat un plan de dezvoltare pe cinci ani, a cărui primă etapă este crearea unui hibrid pentru competiții sportive, în care motorul pe combustie internă să fie combinat cu un motor electric. Iar a doua etapă este implementarea unor pile de combustie, înlocuind motorul pe biodiesel cu unul pe hidrogen.
Organizatorii vor încuraja participanți să utilizeze biodiesel încă din 2023, iar din 2030 participarea la raliu va fi permisă doar pentru autovehiculele cu emisii scăzute.