Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Directiva detașării: se aplică sau nu șoferilor de sub 3,5 tone?

Directiva UE 2020/1057, cea care stabilește norme specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier comercial, se aplică și șoferilor sub 3,5 tone, cu condiția ca normele specifice prevăzute la articolul 1 să fie îndeplinite, arată DG MOVE într-un răspuns către Tranzit.

„Directiva (UE) 2020/1057 nu limitează domeniul de aplicare la anumite tipuri de vehicule. Într-adevăr, nu se menționează în directivă că vehiculele sub 3,5 t nu ar fi acoperite de regulile de detașare. Prin urmare, se poate concluziona că Directiva (UE) 2020/1057 se aplică conducătorilor de vehicule sub 3,5 tone, cu condiția să fie îndeplinite condițiile prevăzute la articolul 1 din directivă“, menționează sursa citată.

Având în vedere că șoferii de vehicule de sub 3,5 tone nu se încadrează, cel puțin nu încă, sub Regulamentul 561/2006, ceea ce înseamnă că nu au atestate și cardul tahograf, nici vehiculele nu sunt licențiate sub Regulamentul CE 1071/2009, privind accesul la profesie, completarea obligatorie a declarației de detașare ce va trebui să fie încărcată în platforma publică conectată la IMI poate fi destul de dificilă. Comisia Europeană menționează însă că Directiva 2020/1057 nu menționează ca obligativitate completarea câmpurilor privind cardul tahograf al șoferului și Certificatul de calificare profesională continuă.

Citește și: Ce documente trebuie să fie încărcate în IMI în caz de control

Lista informațiilor obligatorii care trebuie să apară în declarația de detașare poate fi găsită la articolul 1 alineatul (11) litera (a) din directivă. În mod special, trebuie completat numărul licenței comunitare, atunci când este disponibil, iar în cazul companiilor de transport expres, cele cu van-uri de 3,5 tone care fac transport internațional, va trebui introdus un alt tip de date pentru identificare, „cum ar fi numărul său de înregistrare națională sau un număr de TVA. De asemenea, este de remarcat faptul că, începând cu 21 mai 2022, vehiculele cu MTMA între 2,5 și 3,5 t vor fi reglementate de Regulamentul (CE) 1071/2009“, mai arată DG MOVE pentru Tranzit.

Mai departe, în ceea ce privește informațiile privind șoferul, declarația trebuie să cuprindă identitatea, adresa și numărul permisului de conducere, precum și data începerii contractului de muncă al conducătorului auto, precum și legea aplicabilă acestuia.

PREMIERĂ: Cum arată portalul unde se declară șoferii detașați? – VIDEO

Articole similare

Ad