Polonia a solicitat intervenția în cauza României privind suspendarea măsurii întoarcerii camionului în țara de origine la fiecare opt săptămâni. Cauza se judecă în regim de urgență la Curtea Europeană de Justiție (CJUE) și ar trebui ca termenul pentru pronunțare să fie dat în februarie 2022.
Procedura privind suspendarea a fost demarată la finalul anului trecut și este una destul de complicată, din acest motiv foarte puține cereri sunt aprobate de către CJUE, dar România a depus o documentație temeinică, cu date din piață privind cum ar afecta această măsură operatorii de transport. „Din păcate nu va fi pronunțată o hotărâre până pe 2 februarie, când sperăm să se dea termen. În prezent s-a acordat o prelungire de termen de răspuns pentru Parlament (n.r. – PE) și pentru Consiliu (n.r. – Consiliul UE) la cererea noastră, dar pe termen limitat, de circa două săptămâni. Sperăm ca în cel mai scurt timp să avem o decizie strict pe acest aspect. Noi am precizat că vom lua măsurile necesare și în plan legislativ pentru a contracara eventuale efecte ale unei astfel de obligații dacă nu vom câștiga la suspendare și până ce se va judeca pe fond, pe acțiunea de anulare“, a declarat Marius Alban în webinar-ului organizat de Tranzit, miercuri, 26 ianurie, pe problema Pachetului de Mobilitate și a Directivei Detașării.
Oficialul Ministerului Transporturilor speră ca România să aibă câștig de cauză în februarie, mai ales că și Polonia a solicitat recent să intervină pentru a-și exprima punctul de vedere. „Ținem legătura și cu MAE și cu celelalte state în acest demers, cu cât mai mulți intervenienți în cauză sperăm să atragem atenția asupra importanței subiectului și să avem câștig de cauză la CJUE.“