Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Negocierile cu turcii au ajuns iar in impas

Comisia mixta cu Turcia, din 17 si 18 martie a.c., s-a incheiat si de aceasta data fara niciun rezultat. Fiind organizata la Bucuresti, au participat si reprezentantii transportatorilor romani in numar mai mare si au putut vedea modul in care inteleg sa negocieze autoritatile turcesti. Mai exact, acestea au venit hotarate sa solicite o suplimentare de 10.000 de autorizatii de tranzit, precum si nu mai putin de 3.500 de autorizatii terta-tara, din care pana acum nu mai avusesera.
 

Dupa consultarea si cu uniunile profesionale, reprezentantii MT au decis ca nu este oportun sa se deschida traficul in sistem „terta-tara“ pentru turci, mai ales ca acestia din urma au cazut in propria capcana referitor la controlul facturilor, practica pe care au initiat-o la 1 septembrie anul trecut prin „faimosul“ Regulament 68.
Astfel, pentru prima data in discutiile comisiei mixte romano-turce, oficialii de la Ankara s-au plans de faptul ca desi operatorii romani au dreptul sa faca transporturi terta-tara pe teritoriul Turciei, carausii turci nu pot face acelasi lucru la noi, iar amenda este de 1.000 de euro. Autoritatile romane au explicat ca aceasta amenda exista si inainte de 1 septembrie, dar odata cu introducerea la reciprocitate – din 3 decembrie 2013 – a controlului facturilor in cazul camioanelor turcesti au inceput sa fie depistate si sanctionate tot mai multe nereguli. Autoritatile romane remarca si o eficientizare a controlului in frontiera, principala problema de pana acum, care a inceput sa devina incomod pentru transportatorii turci.
Uniunile profesionale au fost chiar dure referitor la masurile care ar putea fi luate impotriva turcilor, care au mers pana la reducerea contingentului de autorizatii de tranzit acordate de tara noastra.
Oficialii MT sunt decisi sa ia o pozitie ferma cu privire la masurile restrictive impuse la adresa turcilor chiar in cursul lunii aprilie, iar intarirea controlului CNADNR si ISCTR, precum si pozitia consecventa a autoritatilor romane la Bruxelles fata de „dorinta“ Turciei de liberalizare a tranzitului pe teritoriul statelor UE pot limita accesul acestora pe piata de transport din Romania.

Articole similare

Ad