… cu 20% mai multe decât în 2020, iar 2022 urmează să se încheie peste nivelul de anul trecut, așa cum declară directorul de vânzări Alexandru Sântămărian.
Livrările din 2021 au fost împărțite aproape în mod egal între clienții de retail, care au cumpărat 1-10 unități, și cei care au făcut achiziții de flote medii, de 15-30 de camioane, sau mari – cea mai mare din 2021 a fost de 100 de autotractoare pentru internațional, eșalonate de-a lungul întregului an. „Încercăm de câțiva ani să păstrăm acest mix: mai mult de jumătate dintre clienți să fie de retail, dar să avem și flote.“ Comenzi au fost pentru mai mult de 900 de camioane, „dar am ținut în permanență legătura cu clienții și am găsit pentru fiecare o soluție de a livra doar o parte din ce comandau, și astfel ne-am adaptat la problemele din producție“.
Tot din cauza acestora compania a vândut mai puține camioane de construcții decât ar fi avut cerere, astfel că, dacă pe piața din România modelele destinate construcțiilor reprezintă circa 30%, în cazul Volvo Trucks procentul este mai mic. „Vrem să fim mai prezenți pe acest segment, dar sunt niște limitări legate de termenele de producție, deoarece pentru construcții trebuie să ai mașini pe stoc și să îți asumi asta, inclusiv costurile aferente. Noi însă, având multe comenzi pe care vrem să le onorăm cât mai repede, deoarece clienții au plătit deja avansul, nu prea mai avem loc în producție și pentru stocuri, deși asta ne face să pierdem din piața de șasiuri.“ Alexandru Sântămărian nu exclude posibilitatea ca în 2022 să apară chiar stocuri de producție, dar ele nu vor fi spectaculoase, ci punctuale, deoarece Volvo Trucks a comunicat clar capacitatea de producție pentru anul acesta și a împărțit-o între toate țările, ceea ce va face ca măcar predictibilitatea să fie mai mare decât în 2021 și să nu mai apară amânări și reorganizări de producție, totul depinzând până la urmă de lanțul de aprovizionare.