Cresterea competitiei a impins producatorii OEM sa accelereze livrarile de piese de schimb, insa nu se stie daca au reusita sa si gaseasca echilibrul perfect intre servicii, inventar si costuri.
Livrarile de piese vin cu un risc destul de mare. In ciuda sistemelor logistice care sunt tot mai robuste si de incredere, producatorii si furnizorii de servicii logistice insa se confrunta cu probleme de intarziere la livrare, rulaj in gol etc.
In Europa si America de Nord, un parc mai vechi are nevoie de o cantitate mai mare de piese de schimb iar presiunea pe inlocuire este tot mai mare, la fel si competitia dintre distribuitorii independenti si vanzatori.
Producatorii de masini incearca sa aduca mai mult dinamism livrarilor, dar trebuie sa schimbe procesele, sistemul si reteaua.
Desi cativa experti au subliniat faptul ca logistica de piese de schimb nu ajunge la nivelul de eficienta al logisticii de productie. In multe zone din SUA si Europa, dealerii comanda zilnic piese de schimb, cu multiple livrari pe timp de zi si de noapte. Comenzile urgente au livrare in aceeasi zi. Logisticienii si producatorii OEM au dezvoltat retele si centre de distributie pentru a face fata cerintelor din piata, cu accent pe planificarea inteligenta a stocurilor.