Compania germană își propune ca până la începutul lui 2024 să producă la München camioane electrice grele și să livreze în scurt timp 200 de unități, iar acum, cu mai mult de un an în avans, prezintă prototipul aproape gata pentru producția de serie, pentru care se ocupă și de asamblarea modulelor de baterii.
În afară de noile motorizări cu emisii zero, MAN dezvoltă și soluții globale de mobilitate electrică (oferte digitale și de încărcare integrate) care pregătesc din timp clienții pentru utilizarea vehiculelor.
MAN va putea lansa și conceptul unui camion cu pilă de combustie, în colaborare cu Bosch., Faurecia și ZF, datorită unui acord de subvenționare de 8,5 milioane de euro încheiat cu Landul Bavaria, în cadrul căruia va face teste cu cinci clienți din regiune începând din 2024: BayWa, DB Schenker, Gress Spedition, Rhenus Logistics și Spedition Dettendorfer.
Tehnicienii companie germane sunt conștienți de faptul că autonomia unui camion pe hidrogen va fi superioară celei a unui camion pe baterii, dar costul energetic va fi mai mare. În plus, pe termen scurt hidrogenul verde este greu de găsit și probabil va fi destinat în primul rând industriilor producătoare de oțel sau chimică.
Traton, compania-mamă a MAN, va contribui la crearea unei rețele de încărcare de mare performanță, în cadrul unui joint-venture.