Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și Spania introduce criterii mai dure decât impune UE pentru vanurile de peste 2,5 t

Ministrul Transporturilor din Spania le-a comunicat Comunităților Independente cum se va aplica în această țară reglementarea din Pachetul Mobilitate privind transportul de mărfuri cu vehicule ușoare. Reamintim că de la 22 mai 2022 toate vanurile și camioanele ușoare de peste 2,5 t greutate totală maxim autorizată din UE care fac transport internațional trebuie să solicite licență, așa cum fac acum vehiculele grele de peste 3,5 t, și că pentru asta trebuie să îndeplinească anumite criterii, cum ar fi competența profesională, buna reputație și capacitatea economică, deși în cazul lor suma necesară este mai mică: 1.800 de euro pentru primul vehicul deținut de o firmă și câte 900 de euro pentru fiecare din următoarele.

Federația transportatorilor spanioli FENADISMER comentează însă că, în ciuda faptului că regulamentul european le permite statelor membre să scutească de la deținerea licenței de transportator firmele cu vehicule ușoare care desfășoară activitatea de cel puțin 10 ani, Ministerul Transporturilor din Spania renunță la aplicarea acestei excepții, astfel încât, în practică, transportatorii trebuie să obțină licența, deci managerul să aibă certificat de competență sau să angajeze o persoană care deține atestat.

Articole similare

Ad