Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DSV Air & Sea Romania, volume în creștere în ciuda situației dificile din supply chain

În opinia DSV Air & Sea Romania, care se așteaptă la o creștere a ratelor pe fondul scumpirilor de petrol la nivel global și al întârzierilor cauzate de congestiile portuare, un aspect foarte important, ce poate destabiliza și mai mult traficul maritim, este legat de forța de muncă din sector, doar personalul ucrainean reprezentând circa 5% din totalul lucrătorilor din maritim, respectiv 77.000 de persoane la nivel global, în timp ce personalul rus reprezintă aproximativ 10%, respectiv circa 200.000 de persoane.

„O parte din acest personal este blocat în Marea Azov și în zona Odessa. Suntem în permanentă legătură cu colegii din Ucraina și împreună găsim soluții pentru transporturile maritime din și spre Ucraina, astfel încât să ajutăm la diminuarea impactului negativ dat de situația geo-politică“, a punctat Liviu Sandu (foto), Managing Director DSV Air & Sea România. Acesta mai spune că Romania este afectată în mod direct de conflict, având în vedere că porturile din nordul Mării Negre și din Marea Azov sunt inoperabile, ceea ce face ca timpii de așteptare la intrarea navelor la operare în Portul Constanța să fie mai mari decât de obicei, provocând o congestie în lanț. „Totodată, în Ucraina sunt multe companii care își continuă activitatea de export/import, iar una din variante este tranzitarea prin Romania până în Constanța“, a mai spus Liviu Sandu pentru Tranzit.   

Pe fondul acestor scumpirii de kerosen, care reprezintă o treime din costurile totale de operare, companiile aeriene sunt printre operatorii cei mai afectați de situație. Așa se face că cele mai multe linii deja au implementat taxa de „fuel surcharge“, ceea ce a afectat tot traficul aerian la nivel global, a explicat acesta. „Două dintre liniile aeriene principale ale Japoniei nu mai operează zboruri directe către Europa. Costul pentru transportul aerian pentru importurile din Asia a crescut cu cel puțin 80% față de perioada anterioară invaziei din Ucraina.“

Datorită sinergiilor cu compania mamă, volumul de marfă transportat de DSV Air & Sea România este în creștere, cu un total de 8.000 de TEU pe transport maritim, respectiv 19.000 tone pe transport aerian în 2021, în timp ce în Q1 din 2022 înregistrează un plus de 45% pe maritim (2.349 TEU/Q1 2022 vs 1.615 TEU/Q1 2021) și de 36% pe aerian (2.830 t/Q1 2022 vs 1.812 t/Q1 2022).

O analiză completă a situației din transportul maritim și aerian puteți citi în numărul de APRILIE al revistei Tranzit, disponibil pe baza de abonament!

Articole similare

Ad