Un studiu de fezabilitate privind transportul rutier cu camioane electrice comandat de T&E (o organizație europeană formată din aproximativ 50 de ONG-uri) în Germania, bazat pe 9.500 de curse de camioane în peste 540 de puncte logistice, concluzionează: „În prezent, gamele de camioane alimentate cu baterii disponibile în prezent sunt adesea suficiente pentru a face față tuturor curselor urbane analizate în studiu și aproape jumătate din tururile regionale prevăzute cu camioane electrice.”
Cu o planificare optimizată a traseului și o încărcare intermediară suplimentară, potențialul este și mai mare. Cu toate acestea, T&E recunoaște că electrificarea camioanelor de peste 26 de tone cu deplasări zilnice lungi rămâne o provocare, având în vedere gama actuală de vehicule.
Concluzia la care a ajuns producătorul german MAN este că operatorii de flote germani pot electrifica rapid rutele fezabile din punct de vedere tehnic, mai ales că trecerea de la camioanele diesel la cele electrice pe baterii „aduce deja beneficii economice în multe cazuri”.
Responsabilii studiului de fezabilitate de la T&E Germania merg mai departe și discreditează alte energii: „Următorul guvern federal nu trebuie să se lase distras de pseudo-soluții precum biocombustibilii, combustibilii electronici sau camioanele pe gaz, deoarece ar fi o pierdere de timp și de bani.”