Flavius Campeanu, directorul tehnic RAR, este de parere ca, spre deosebire de transportatorii de persoane, care sunt foarte vocali si mereu isi spun parerea si vorbesc despre inconvenientele pe care le intampina in activitate, transportatorii de marfa sunt destul de potoliti in exprimare „si mi-as dori sa stim si parerea lor despre problemele tehnice pe care le au si despre lipsurile pe care le avem in comunicarea cu ei.
Or, la negocierile de luna trecuta de la MT, din doleantele exprimate de ei, nu am retinut nicio chestiune vitala pentru activitatea lor, cerintele pe care le-au avut, mai ales transportatorii de persoane, au fost putin importante.“
Dar secretarul general UNTRR, Radu Dinescu, a tinut sa-i atraga atentia asupra faptului ca de fiecare data cand la Transporturi vine un nou ministru institutiile din subordine, inclusiv RAR, ii spun ca totul merge bine, „ca nu mor firmele de transport din cauza RAR, ceea ce sigur ca asa e. Dar uita sa-l informeze ca RAR este singura autoritate din Europa care ne baga pe gat niste placute, inventie romaneasca, din care producatorul castiga 3-4 milioane de euro, iar RAR, 14 milioane de euro. Nu-i bai, nu murim din asta, dar trebuie sa si mergem cu camionul si semiremorca la RAR, iar amenzile pentru cei care nu aveau placutele erau anul trecut de 12.000 de lei si pentru camion, si pentru semiremorca.“
Radu Dinescu mai sanctioneaza abordarea „comunista“ a RAR, care vrea ca unele categorii de vehicule – cele de peste 12 t, cele pentru transport de marfuri periculoase s.a. – sa poata face ITP doar la RAR si isi bate astfel joc de firmele care au investit in statii ITP.
In plus, daca ai camionul si semiremorca in Comunitate, trebuie sa le aduci acasa si sa platesti 50 de euro la RAR ca sa le masori. „Are cumva vreun vehicul alte dimensiuni decat cele declarate de producatori, care sunt aceleasi indiferent de marca, sau ce vrea sa demonstreze aceasta masuratoare?“
In ceea ce priveste disponibilitatea pentru dialog, „ultimii 3-4 ministri au discutat cu noi abia cand s-a ajuns in pragul revoltelor de strada“.
Flaviu Campeanu insa a aratat ca RAR nu are nicio vina in problema placutelor, pentru ca nu face decat sa aplice legea. Ba, mai mult, se simte incurcat din aceasta cauza, deoarece a trebuit sa-si redimensioneze activitatea. In plus, „am facut tot ce am putut sa nu scoatem vehiculele din programul de lucru, am deplasat ingineri sa faca masuratori la fata locului si cand a fost vorba de un camion, si cand a fost vorba de 5-10 camioane. Si, desi am facut asta pentru mai mult de jumatate din parcul auto din Romania, este in continuare greu pentru noi. Dar trebuie sa respectam legea.“
In ceea ce priveste celelalte probleme ridicate de Radu Dinescu, directorul tehnic RAR arata ca institutia pe care o reprezinta a sustinut renuntarea la obligatia ca vehiculele de peste 12 t si cele ce transporta marfuri perisabile sa faca ITP doar la RAR, dar problema e ca, pentru acestea din urma, nu exista in Romania un laborator care sa ateste ca ele mai indeplinesc conditiile tehnice pentru a lucra. In ceea ce priveste posibilitatea de a face ITP in strainatate, mai ales pentru vehiculele care stau mai mult in Comunitate si vin acasa in special pentru aceasta verificare, „poate nu toate statele membre UE accepta. De exemplu, poate faceti ITP-ul in Germania pentru un camion inmatriculat in Romania, iar Ungaria nu-l accepta.“