Producătorii și exportatorii chinezi își diversifică rutele comerciale China-Europa prin redirecționarea mărfurilor către trenuri și avioane, în încercarea de a aborda întreruperile și incertitudinile generate restricțiile din Shanghai și regiunile învecinate.
Portul Shanghai se confruntă cu stocuri în creștere de containere, aproximativ 60% din mărfuri fiind „nerevendicate” din cauza întreruperilor logistice pe zona rutieră și maritim. Unele mari companii de transport maritim internațional suspendă livrarea mărfurilor în port, punând provocări serioase pentru livrarea la timp a mărfurilor. Camera de Comerț a Uniunii Europene din China a remarcat o estimare realizată de membrii săi potrivit căreia volumul zilnic de mărfuri manipulate prin Shanghai a scăzut cu 40%.
În aceste condiții, rutele comerciale sunt redirecționate către transportul feroviar. Astfel, un transportul feroviar din Yiwu către Germania are un timp de tranzit de circa 18-20 de zile cu trenul, comparativ cu cele aproximativ 35 de zile pe aceeași distanță în transportul maritim. În Q1, 370 de trenuri de marfă China-Europa au fost expediate de la Yiwu, o creștere anuală de 10,1%, o tendință despre care oamenii din industrie au spus că va fi susținută pentru a reduce presiunile din porturile maritime.
„Trenurile oferă un timp de tranzit mai bun și nu suferă întârzieri, ceea ce este important, mai ales pentru mărfurile urgente sau de mare valoare”, a spus un comerciant cu sediul în Yiwu, important centru comercial pentru mărfurile mici din Zhejiang, potrivit Global Times.