Metrans este cel mai nou jucător care se alătură rutei Trans-Caspice prin Middle Corridor cu trecere prin portul Constanța. Operatorul feroviar ceh a operat un prim tren pilot, cu un grad de încărcare de 100%, despre care a spus că a sosit la timp în terminalul din Mannheim, Germania, „în ciuda unui timp de tranzit mai lung decât ruta prin Northern Corridor“.
Deși sunt perturbări de trafic feroviar de-a lungul Noului Drum al Mătăsii, Metrans a continuat să deservească conexiuni prin Rusia și Małaszewicze (Polonia) sau prin terminalul Dobrá de lângă orașul slovac Čierna nad Tisou. După cum subliniază compania, traficul pe aceste rute nu a fost oprit, însă creșterea transportului nu a mai fost atât de vizibilă. Din acest motiv, compania a colaborat intens cu partenerii săi pentru a găsi o nouă rută și o alternativă la această variantă de nord.
Acest lucru s-a întâmplat în prima jumătate a lunii mai, când a fost înființat un nou serviciu către Europa pentru fluxul de mărfuri din China prin Middle Corridor. Containerele ajung pe coasta de est a Mării Negre, prin intermediul unor curse feeder ajung pe coasta europeană în portul Constanța, de unde Metrans le preia către hinterlandul european.
Potrivit companiei, deja a fost organizat un prim tren bloc, proiectul pilot al noului serviciu. „În ciuda unui timp de tranzit mai lung decât ruta de nord, a sosit la timp conform standardelor Metrans la stația sa de destinație din Mannheim, Germania. Astfel, am reușit să răspundem în mod flexibil la condițiile emergente și să oferim clienților noștri o rută nouă și alternativă, astfel încât mărfurile pentru import și export în și din Asia să nu se oprească.“