La începutul lunii iunie, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a pus în funcțiune primele două camioane cu propulsie electrică în cadrul firmei sale interne de transport de marfă Container-Transport-Dienst GmbH (CTD). Aceste camioane fac parte din strategia de sustenabilitate a HHLA, care urmărește să accelereze decarbonizarea lanțurilor logistice și să ofere clienților soluții de transport mai ecologice.
CTD va utiliza inițial noile camioane electrice pentru transferurile de containere în portul Hamburg și le va supune unor teste extinse. În cadrul acestor teste, vor fi colectate date care vor oferi HHLA informații importante pentru potențialele achiziții de alte camioane electrice. În special, acestea includ date privind utilizarea eficientă a camioanelor în portul Hamburg și executarea ciclurilor de încărcare.
Camioanele electrice Volvo FH, care au fost numite recent Camionul Anului 2024, se caracterizează prin calitatea și fiabilitatea lor ridicată ca vehicule comerciale în transportul logistic. De asemenea, acestea se mândresc cu o autonomie mare, care le permite să parcurgă o distanță de 260 până la 340 km atunci când sunt complet încărcate. Camioanele sunt echipate cu o baterie de 540 kWh și o capacitate maximă de încărcare de 250 kWh. Inițial, acestea vor fi încărcate cu ajutorul infrastructurii publice de încărcare.
Angela Titzrath, director general al HHLA: „Procesele și serviciile logistice ecologice, care economisesc resursele, reprezintă un pilon cheie al strategiei noastre corporative, care a fost ferm stabilită de mulți ani. Ne-am stabilit obiectivul ambițios de a realiza o producție neutră din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040. În acest demers, ne angajăm să folosim tehnologii inovatoare pentru a reduce și mai mult emisiile de carbon, ceea ce aduce beneficii și clienților noștri. Lansarea noilor camioane electrice reprezintă un alt pas decisiv pentru HHLA pe drumul către un viitor mai prietenos cu clima.”
Ralph Frankenstein, director general al CTD: „Așteptăm cu nerăbdare să testăm pe scară largă cele două camioane electrice, permițându-ne astfel să oferim clienților noștri soluții de transport ecologice. Astfel, în anul în care aniversăm 50 de ani de la înființare, aducem o contribuție semnificativă la logistica durabilă.”
De mulți ani, HHLA depune eforturi pentru decarbonizarea instalațiilor și echipamentelor sale. La terminalele sale din Europa sunt deja utilizate macarale-porton pentru containere, vehicule cu ghidaj automat și tractoare acționate electric. Ca parte a clusterului Clean Port & Logistics, HHLA examinează, de asemenea, utilizarea echipamentelor alimentate cu hidrogen în tandem cu companiile partenere și compară aceste echipamente cu cele electrice, alimentate cu baterii. În plus, Metrans, filiala feroviară a HHLA, utilizează și testează de doi ani camioane electrice pentru transportul de containere. Din 2022, aceste camioane electrice fac parte din flota ecologică Metrans, alături de locomotive electrice și hibride și de macarale electrice pe șine. Metrans urmărește astfel obiectivul de a oferi clienților săi un transport complet ecologic dintr-o singură sursă, combinația de transport rutier și feroviar ecologic adăugând o valoare semnificativă în acest sens.
sursa foto: hafen-hamburg.de
Metrans, filiala feroviară a Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), a investit din nou în extinderea rețelei sale europene și a achiziționat 100% din Adria Rail Group, care operează în Serbia și Croația. Prin această achiziție, Metrans își extinde în continuare activitatea în Europa de Sud-Est.
Adria Rail va fi activă pe piețele din Serbia și Croația în cadrul grupului Metrans. Compania oferă propriile servicii de transport feroviar din regiunea Adriatică către Europa Centrală și de Sud-Est, acoperind 70% din transportul de containere din și către Serbia din Croația. Adria Rail gestionează, de asemenea, un terminal interior în Indija, Serbia, în apropiere de Belgrad. În prezent, trenurile Metrans circulă zilnic între acest terminal și portul croat Rijeka. În plus, noua locație din Indija este, de asemenea, conectată la terminalul central Metrans din Budapesta.
Metrans a achiziționat deja 51% din Adria Rail Group în martie 2023. Această participație a fost acum majorată la 100%.
Peter Kiss, directorul general al grupului Metrans: “Odată cu integrarea completă a Adria Rail, am atins o altă etapă importantă în extinderea rețelei noastre europene. Noile conexiuni ale Adria Rail ne vor permite să le oferim clienților noștri alte conexiuni logistice importante și ecologice în țările cu o creștere dinamică din sud-estul Europei.”
Rețeaua europeană de conexiuni a Metrans se întinde între Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Adriatică și Marea Neagră și este în continuă extindere. Ca urmare, Metrans oferă clienților săi peste 650 de legături feroviare regulate pe săptămână. Pentru majoritatea conexiunilor, clienții pot rezerva produsul HHLA Pure, care permite transportul de containere fără CO2 în întreaga Europă. Investind în locomotive electrice moderne, în utilizarea de energie electrică ecologică și în macarale electrice la terminalele interioare, Metrans s-a angajat de ani de zile să protejeze clima și sprijină obiectivul grupului HHLA de a avea o producție neutră din punct de vedere climatic până în 2040.
sursa foto: hafen-hamburg.de
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit