După Amazon, gigantul chinez de comerț electronic Alibaba dorește să aibă un control cât mai mare al lanțului de aprovizionare, motiv pentru care a achiziționat, prin intermediul Cainao, filiala sa de logistică, puțin peste 10% dintr-o linie de transport maritim, Transfar Shipping, fondată de compania chineză de logistică 3PL Worldwide Logistics.
În iunie 2022, Transfar Shipping și-a extins flota prin achiziția a trei nave portacontainer, două noi de 1.800 TEU pe care StarOcean le-a comandat de la șantierul naval chinez Yangzijiang Shipbuilding (cu livrare în iulie 2023) și o a treia, A Daisen de 1.740 teu, construită în 2010 și care a fost achiziționată de StarOcean în februarie 2021 pentru 9,5 milioane de dolari și acum vândut către Transfar pentru 43 de milioane de dolari. Acesta din urmă operează deja pentru Transfar din decembrie 2021 fiind închiriată.
Într-o declarație pentru TradeWinds și citată de portalul Transporto Europa, directorul operațional al Transfar, Robin Li, a explicat că noile nave vor impulsiona rutele între China și Statele Unite. Potrivit acestuia, compania intenționează să crească ponderea de comerț electronic deținută de Alibaba la 80-90% și cu perspectiva de a ajunge și în Europa. În transportul maritim, gigantul din comerț electronic a semnat, în octombrie 2020, un acord strategic cu compania israeliană Zim pentru a achiziționa participația. Astăzi, Zim mută aproximativ cinci sute de containere pe lună pentru Alibaba între Asia și America.