Un cost suplimentar pentru transportatori este cauzat si de legile din Franta si Belgia cu privire la efectuarea in afara cabinei a pauzei saptamanale normale, sub pavaza asa zisei protectii sociale. „Aceasta este poate cea mai relevanta dovada a dorintei autoritatilor straine de a elimina firmele romanesti de pe pietele europene de transport. Clientii nici nu vor sa auda de preluarea acestui cost. Nici lor nu le permite bugetul sa acopere un cost de cel putin 70 de euro. Se mai adauga faptul ca ar putea aparea probleme din cauza autostrazii care trebuie platita daca depasesti o anumita perioada de timp sau daca nu gasesti parcare in fata hotelului.
Sunt foarte multe implicatii. Am gasit intelegere la cateva case de expeditii cu flota proprie. In rest, incercam sa evitam ramanerea in Franta. Avem curse multe in continuare, pentru ca nu poti evita Franta. Daca mergi spre Anglia sau Spania, Franta este la rascruce. Nu putem sa ne limitam la Germania, unde la cursele din Romania preturile sunt foarte mici. Trebuie sa ne miscam. Ocolirea Frantei nu este posibila si nu ar fi nici corecta. Ar insemna ca suntem de acord cu prevederile legii discriminatorii, in conditiile in care si noi suntem membri cu drepturi egale ai UE“, crede Klara Calarasanu, director comercial Semiramis, care a mentionat ca, in vederea clarificarii aspectelor abuzive legate de aceste legi, compania pe care o reprezinta impreuna cu alti transportatori va incerca sa faca demersuri sustinute pe langa forurile europene competente. Sunt si firme din Franta care lucreaza cu firme romanesti care au inaintat demersuri impotriva acestei legi, dar nu au primit raspuns.