În prima jumătate din 2022 s-au înmatriculat în România, conform datelor de la DRCIV, 3.219 autotractoare noi de peste 16 t, față de 3.181 în perioada similară din 2021, deci s-a înregistrat o creștere insesizabilă. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 717 unități, față de 816 în primul semestru din 2021, urmat de Volvo Trucks, cu 645, față de 485, și DAF, cu 502, față de 527. Clasamentul continuă cu MAN (431 de unități în primul trimestru din 2022, în creștere față de cele 382 din primul trimestru al lui 2021), Ford Trucks (280/283), Renault Trucks (265/149), deci și producătorul francez înregistrează o creștere, ca și IVECO (209/197), în timp ce Scania are 168 de unități în primul semestru din 2022 și 321 în perioada similară din 2021. Au mai vândut câte o unitate BMC (1 basculantă) și Tatra (1 vehicul pentru transport de lemn).
În ceea ce privește șasiurile de peste 16 t, s-au înmatriculat 192 de unități noi de peste 16 t, față de 140 în perioada similară din 2021. Lider de piață este Ford, cu 85 de unități (66 în 2021), urmat de Renault Trucks (37/2 în 2021), IVECO (24/7) și Mercedes-Benz (20/14). La mare distanță se află Scania (8/5), MAN (7/25), Faun Expotec (4/0), DAF (3/7), Liebherr (2/8) și Schwing și Volvo (câte 1 autospecială de peste 16 t, față de 2 fiecare în primul semestru din 2021).
În total, creșterea la categoria de peste 16 t (autotractoare+autoșasiuri) a fost de numai 2,7% față de primul semestru din 2021, după ce în primul trimestru din 2022 a fost de 26% față de perioada similară din 2021. Reamintim însă că, așa cum declară producătorii de camioane, nu cererea este mai mică decât în 2021, ci posibilitatea de a produce pe măsura ei, din cauza crizei și mai mari de componente.