Regiunea Sud-Muntenia are mari probleme de mobilitate, potrivit directorului ADR Muntenia, Liviu Musat. Agentia de dezvoltare regionala a fost infiintata in urma cu 15 ani, cu scopul de a gestiona sumele de bani alocate Romaniei in perioada de pre-aderare la UE, in special prin programul PHARE Coeziune Economica si Sociala. Incepand cu 2007, principala preocupare a ADR Muntenia este de a aplica programul operational regional 2007-2013 la nivelul regiunii.
Programul – acum la final – a avut la nivelul intregii tari o valoare de 4,2 miliarde de euro, din care Regiunea Sud-Muntenia a beneficiat de peste 650 de milioane de euro.
„Mediului de afaceri in general i s-a acordat o atentie deosebita – axa 4 , avand cea mai mare alocare (120 de milioane de euro), aici fiind redistribuite fonduri inclusiv de la nivelul altor axe“, a precizat Musat.
Impreuna cu MDRAP se lucreaza la programul de investitii 2014-2020, pentru care se asteapta rezolutia finala a Comisiei Europene, astfel incat de la inceputul anului viitor sa se demareze primele proiecte. Noul program beneficiaza de o crestere cu 50% a sumelor acordate, ca urmare a aprecierii pozitive a modului in care Programul Operational Regional s-a derulat in Romania in perioada 2007-2013.
Special pe axa prioritara 2 – „Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii“ – sunt alocate 70 de milioane de euro. Se pot face constructii – inclusiv centre logistice, achizitii de echipamente etc. Intreprinderile mari nu sunt eligibile, focusul Comisiei Europene fiind pe dezvoltarea companiilor mai mici.
In ceea ce priveste investitiile in infrastructura, se promoveaza in continuare proiectele regionale, eventual pentru drumuri care trec prin mai multe judete. Din pacate, banii europeni au fost pana acum folositi foarte disipat si cu precadere in zona micro-intreprinderilor utilitatea nu a fost tocmai buna, este de parere Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines si membru in Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei.