Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii se tem că românii îi concurează pe piața transporturilor rutiere de cereale: tarife de 2-3 ori mai bune pentru cei care se încumetă să meargă în Ucraina.

Cererile tot mai mari de cereale, lemn sau produse din lemn, inclusiv paleți, venite din toată Europa, au repus în funcțiune multe dintre fabricile ucrainene care exportă și, prin urmare, cererea de transport este în creștere. Cu toate acestea, controalele la granițe sunt amănunțite, de aceea transporturile cu plecare din Ucraina nu sunt preferatele șoferilor. Până în iunie, camioanele stăteau la coadă la trecerile de frontieră între Ucraina și Polonia până de aproape 3 zile. Situația însă s-a îmbunătățit după ce autoritățile au dublat numărul de benzi de control în Vama Korczowa și au sporit personalul terminalului în consecință, iar autoturismele au dispărut și ele de la 1 iulie, deoarece Ucraina a introdus taxe vamale pentru mașinile importate.

Cu toate acestea, tarifele la transport au rămas ridicate, deoarece acest tip de transport implică riscuri și este dificil de organizat. Companiile de asigurări refuză să asigure un camion și bunurile încredințate pentru transportul în Ucraina. Ucraina este o țară aflată în război. A doua problemă este riscul ca, trimițând un șofer ucrainean angajat de o companie poloneză, acesta să intre în Ucraina, dar să nu mai iasă.

Totuși, societățile de asigurări din Polonia au o abordare flexibilă. Nu există o soluție sistemică, ci se găsesc soluții pentru fiecare caz în parte. Problema este de constatare a valorii pagubei, în cazul unui incident, și de transbordare în siguranță a mărfurilor.

De asemenea, autoritățile ucrainene relaxează reglementările pentru șoferi și le permite să iasă din țară chiar și șoferilor care au vârsta de recrutare. Ca urmare, traficul la terminalele de frontieră se îngroașă. Sunt firme poloneze de transport care au făcut transporturi în și din Ucraina în toată această perioadă fără a avea probleme. Cei care nu s-au speriat și și-au asumat riscurile au avut într-adevăr câștiguri importante, transporturile către Ucraina fiind de 2-3 ori mai profitabile decât spre restul Europei. Reprezentantul asociației poloneze ZMPD pentru regiunea Subcarpatia atrage atenția că, dacă transportatorii polonezi nu sunt suficient de curajoși, piața va fi ocupată de alți cărăuși din alte țări, menționând că sunt tot mai multe camioane românești care aduc cereale în Polonia din Ucraina. „Transportatorii din România sunt foarte activi, transportând cereale în basculante cu prelate. Piața trebuie să fie ocupată acum, altfel vom rămâne fără comenzi. Și trebuie să ne grăbim, pentru că peste o lună va fi o nouă recoltă”, avertizează Furmanek.

Articole similare

Ad