Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cifra de afaceri a DSV Solutions se așteaptă să crească în 2022 cu 20%

Industria de transport și logistică se află pe un trend ascendent în România, pe fondul exploziei cererii de comerț electronic, în ciuda inflației și a contextului geopolitic, arată datele DSV Solutions, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii de transport și logistică.

După doi ani de creștere lentă pe durata pandemiei, piața locală de transport și logistică înregistrează în 2022 o creștere accelerată a cererii atât pentru transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), cât și pentru depozitare în centre logistice.

Creșterea este încurajată și de evoluția sectorului auto, dar și de eliminarea restricțiilor, care a impulsionat vânzările în magazinele fizice și online. În plus, o tendință tot mai vizibilă pe piața locală este interesul crescut pentru transport verde, ca parte din strategia companiilor de a îndeplini propriile obiective de sustenabilitate, așa cum remarcă Sergiu Iordache, Managing Director DSV Solutions.

Creșterea s-a produs pentru toate gamele de servicii de transport și logistică, cele mai cerute fiind grupajele, dar și depozitarea în centre logistice, serviciile de fulfilment (depozitarea și livrarea produselor către clienții finali direct din centrele DSV Solutions din România) și serviciile de depozitare speciale.

Astfel, după creșteri pe toate segmentele din portofoliu, DSV Solutions estimează ca în 2022 să aibă o cifră de afaceri cu 20% mai mare decât în 2021, când a fost de 100 de milioane de euro.

Pentru a combate efectele inflației și ale contextului geopolitic, companiile de transport și logistică se adaptează noilor schimbări prin soluții precum nearshoring, care presupune externalizarea serviciilor sau mutarea parțială a activității în țări vecine, dar și friendshoring, care implică mutarea capacităților de producție în țări prietene. De asemenea, au apărut rute noi de transport și soluții multimodale sau intermodale, precum container sau remorcă tren-rutier.

O tendință importantă este și adaptarea continuă la cerințele clienților, care implică investiții în digitalizarea operațiunilor. „Noi am investit ani la rând în automatizări care optimizează activitățile logistice, fiind pregătiți din toate punctele de vedere pentru a gestiona eficient volume și mai mari de mărfuri. Inevitabil, creșterea accelerată din industrie atrage după sine investiții în tehnologie pentru automatizare, mecanizare avansată sau robotizare a proceselor de lucru, cu scopul de a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor. În lipsa automatizărilor, operatorii din domeniu nu vor putea rămâne competitivi, pentru că așteptările clienților nu vor fi îndeplinite corespunzător. Prin urmare, o tendință tot mai vizibilă la nivel de piață este automatizarea proceselor logistice, alături de orientarea către sustenabilitate și soluții de reducere a cantității emisiilor de carbon”, adaugă Sergiu Iordache.

Articole similare

Ad