Pe 17 ianuarie au avut loc simultan la Bacau finalele romaneasca si bulgareasca ale competitiei Top Team, organizate de Scania si dedicate personalului din service-urile sale de marca, avand ca scop incurajarea si stimularea perfectionarii profesionale a acestora. In concurs s-au calificat sase echipe de la noi si trei din Bulgaria, iar castigatorii au primit un premiu de 750 de euro si dreptul de a-si reprezenta tarile in etapa regionala de la Bratislava, din martie, unde vor fi alese cele sase echipe din Europa care vor merge mai departe in finala mondiala din Suedia – unde premiul cel mare este de 50.000 de euro – alaturi de doua din Asia si doua din America de Sud. In cazul tarii noastre, invingatoare a fost o echipa din Bucuresti condusa de Stefan Isail.
Scania organizeaza acest concurs, asa cum declara Diana Maican, coordonator de marketing si PR in cadrul biroului din Romania, pentru a arata ca respectul pentru oameni este una dintre valorile sale. In plus, „competitia pune accentul pe construirea unui climat de munca sanatos si sigur, lucru care nu poate sa ramana exclusiv intre granitele celor opt ore de lucru zilnic. De aceea Scania Romania investeste, in permanenta, in perfectionarea profesionala a personalului sau.“
In finala de la Bacau s-au intrecut cate doua echipe din Bucuresti si Sibiu si cate una din Cluj-Napoca si Brasov si in paralel au concurat, dar in propria finala, trei echipe din Bulgaria (din cele cinci inscrise in etapele preliminare). Finalistii au avut o proba teoretica si patru practice, acestea din urma constand toate din identificarea defectelor a patru camioane si din intrebari legate de ele, fiecare in maximum 20 de minute.
„Probele au fost destul de dificile“, arata Silviu Zuican, trainer tehnic Scania Romania si coordonatorul Top Team, „deoarece am vrut prin ele sa-i si pregatim pe castigatori pentru finala de la Bratislava, asa ca am folosit peste 80% din probele de la finala mondiala de acum doi ani.“
Echipa din Bucuresti condusa de Stefan Isail, care a castigat finala romaneasca de la Bacau, a fost singura care a rezolvat in 20 de minute una dintre probele practice, identificand o problema la sistemul de franare pneumatic – un furtun de aer comprimat blocat.
Ea a obtinut 182,5 puncte si fost urmata de a doua echipa din Bucuresti, cu 167,5 puncte, si de una din cele de la Sibiu, cu 140,5 puncte, in timp ce echipele din Bulgaria au obtinut 178, 136, respectiv 126,5 puncte.