Greva lucrătorilor portuari din cel mai mare port de containere din Marea Britanie începută duminică riscă să tensioneze și mai mult lanțurile de aprovizionare britanice. Cum aproape jumătate din traficul de containere din Marea Britanie trece prin portul Felixstowe, o grevă de 8 zile ar însemna un risc pentru importuri și exporturi în valoare de aproximativ 800 de milioane de lire sterline (circa 950 de milioane de euro).
Dar greva din Felixstowe reprezintă o problemă și pentru traficul maritim global de containere, chiar dacă nu este vorba de portul cel mai tranzitat din Europa. Însă logisticienii se tem de noi greve de avertisment și în Germania. Cel mai recent, sindicatul Verdi a paralizat manipularea mărfurilor în toate porturile germane din Marea Nordului timp de 48 de ore la mijlocul lunii iulie.
Măsura în care greva va perturba programele deja tensionate ale companiilor de transport maritim depinde în mare măsură de rolul pe care îl joacă portul pentru acestea. Maersk, de exemplu, se așteaptă la un impact considerabil asupra programului de nave.
Portul urma să fie solicitat de mai mulți giganți de containere în zilele de grevă. În timp ce se mențin toate escalele navelor la Felixstowe, se așteaptă ca unele ore de sosire să fie fie devansate sau amânate în mod semnificativ.
Ulrich Hoppe, directorul Camerei de Comerț și Industrie Germano-Britanică, consideră că este puțin probabilă o penurie notabilă pe termen scurt și nu crede că vor fi rafturi goale în supermarketuri.
Cu toate acestea, este posibil să apară întârzieri pentru mărfurile din China, care sunt de obicei transportate în containere, și o presiune suplimentară asupra lanțurilor de aprovizionare, care sunt deja tensionate de pandemie și de alte provocări.
Comerțul dintre Marea Britanie și restul lumii, în special cu UE, s-a prăbușit deja în ultimul an și orice nouă perturbare se adaugă la presiunea deja în creștere. Se crede că este posibil ca inflația să crească și mai mult dacă lanțurile de aprovizionare cheie nu vor mai funcționa. Acest lucru s-ar adăuga la criza costului vieții, care este deja atât de gravă în Marea Britanie în acest moment.
Din perspectiva Germaniei, consecințele ar trebui să fie menținute în limite reduse. Mărfurile britanice pot fi transportate în Germania și prin Eurotunel și feriboturi, iar mărfurile din Marea Britanie reprezintă oricum doar 2,7% din importurile germane.