Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se discută noi taxe de drum pentru vehiculele străine care circulă în România

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională pentru modificarea anexei nr. 2 a OMT 1836/2018 de aprobare a unor tarife aplicate de CNAIR. Mai exact, sunt vizate tarifele suplimentare de acces la reţeaua de drumuri aplicate vehiculelor înmatriculate în alte state, care se aplică în conformitate cu acordurile rutiere bilaterale şi multilaterale la care România este parte.

Aşadar, este vorba despre tarifele pentru autorizarea accesului la reţeaua de drumuri de interes naţional, în valoare de 1.000 de euro cu TVA (unitate de calcul: tarif/cursă), şi cele aferente autorizaţiilor „cu plată”, stabilite prin protocol de MTI, în valoare de 0,03 euro cu TVA inclus/km/t (unitate de calcul: tarif x masă totală x distanţă).

Tarifele se aplică în Agenţiile de Control şi Încasare din punctele de trecere a frontierei, pe sensurile de intrare şi de ieşire din ţară, pentru vehiculele de transport marfă şi persoane înmatriculate în alte state, inclusiv pentru vehiculele rutiere cu încărcătură (care se asimilzează vehiculelor care efectuează transport internaţional de marfă), nou-achiziţionate din afara României şi care se află la prima cursă din statul vânzătorului spre statul cumpărătorului, fapt dovedit prin documente specifice.

În primul trimestru al anului 2022, din analiza documentelor prezentate la control în Agențiile de Control și Încasare (ACI) din punctele de trecere a frontierei s-a constatat că pentru un număr semnificativ de vehicule nou cumpărate, documentele de achiziție (factura/contract de vânzare cumpărare) sunt întocmite pe numele unor societăți comerciale din state membre UE, în mod special din Bulgaria, iar în acest caz nu se mai achită tariful de acces la reţea.

De precizat că tarifele de autorizaţii „cu plată” se plătesc doar dacă nu se prezintă autorizaţii de transport internaţional „cu scutire de plată”, stabilite prin protocol de MTI, în cazul în care statul cumpărătorului nu este membru CEMT şi în lipsa unor reglementări specifice convenite bilateral cu statul respectiv.

Totodată, ca urmare a discuţiilor purtate în cadrul Comisiilor Mixte Rutiere în prima jumătate a 2022, traficul pe teritoriul României a fost liberalizat pentru vehiculele înmatriculate în Turcia aflate în tranzit, pentru cele din Republica Moldova pentru traficul „terţă ţară” (aşa că nu mai este necesară autorizaţie pentru niciun tip de trafic) şi pentru vehiculele înmatriculate în Ucraina, pentru traficul direct şi de tranzit, ca urmare a situaţiei generate de agresiunea militară rusă în Ucraina.

Articole similare

Ad