Pe 24 august, prețul gazului pe piața din Amsterdam, de referință pentru întreaga Europa, a depășit pragul de 300 de euro pe MWh. Apoi a scăzut ușor până la 280 de euro, un preț care este încă ridicat și care bagă deja în criză multe companii. Deocamdată, nu există îngrijorări în ceea ce privește consumul casnic, datorită stocării din unele țări. În Italia depozitele de gaz sunt 80% pline (154,6 TWh) și ar putea ajunge la 90% până în octombrie, dar guvernul italian lansează totuși o campanie de reducere a consumului. Restul Europei accelerează, de asemenea, stocarea gazelor. Pe primul loc se află Germania, cu 196,82 TWh, o rată de umplere de 80,65%, urmată de Italia, Franța (118,2 Twh, adică 89,81%).
Între timp, Conftrasporto a intervenit cu privire la creșterea gazului în transportul rutier. Secretarul general Pasquale Russo a declarat – în cadrul unui apel pe tema energiei lansat de Confcommercio – că 5% din industria transporturilor rutiere de mărfuri circulă cu gaz și că acum riscă să fie oprită din cauza creșterii costurilor. În medie, costul produsului petrolier, gazul în acest caz, reprezintă 30% din costurile unei companii de transport. Astfel, cu o creștere de 4 ori a costurilor cu gazele naturale, avem o creștere globală a costurilor de operare de aproximativ 10-15%. Prin urmare, „trebuie să continuăm să sprijinim sectorul nostru prin intervenții directe, deoarece costurile sunt prea mari pentru a fi aruncate pe piață”.