Renault Trucks a anunțat deschiderea precomenzilor pentru modelele electrice de 44 t E-Tech T și C, pentru transport regional, respectiv construcții urbane, care vor fi produse la fabrica de la Bourg-en-Bresse. Operatorii care doresc să cumpere un vehicul electric din gama grea pot să își rezerve deja primele sloturi, iar producția este programată să înceapă la sfârșitul lui 2023.
Renault Trucks E-Tech T și C pot fi comandate în versiuni autotractor 4×2 și 6×2 cu cabină lungă și ampatament de 3.900 mm, sau șasiu 4×2, 6×2 și 8×4 tridem cu cabină scurtă sau lungă și cu 11 ampatamente, între 3900 și 6.700 mm. Ele sunt disponibile cu două sau cu trei motoare electrice, cu o putere combinată de până la 490 kW, și cu 4-6 pachete de baterii Litiu-Ion, care dezvoltă între 390 și 540 kWh, se pot reîncărca în întregime prin AC până la 43 kW sau prin DC până la 250 kW și sunt furnizate de Samsung SDI și asamblate la fabrica din Ghent (Belgia) a Grupului Volvo. Autonomia celor două modele va fi de până la 300 km cu o singură încărcare sau până la 500 km cu o încărcare rapidă intermediară (250 kW).
Pentru a se adapta oricărui tip de caroserie și, deci, oricărei utilizări, Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu trei tipuri de prize de putere: electrică, electromecanică și pe cutia de viteze.
E-Tech T și C vin însoțite de o gamă completă de servicii, printre care contract de mentenanță predictivă Start & Drive Predict (care monitorizează starea bateriilor și a componentelor supuse uzurii, previne opririle neplanificate ale vehiculului și permite gruparea și optimizarea operațiunilor de întreținere) și Optifleet (un pachet software de management care le permite șoferilor să-și planifice cursele, le alocă de la distanță curse, informează clienții în privința timpilor de livrare și monitorizează nivelurile de încărcare ale bateriilor în timp real, pentru optimizarea consumului de energie).
În plus, cele două modele sunt parte a unui ecosistem complet pentru decarbonizarea transporturilor oferit de Renault Trucks, care constă dintr-un suport personalizat pentru transportatori, în timpul tranziției energetice, de la examinarea și analizarea necesităților lor la monitorizarea implementării și operării. Această analiză include instrumentul Range Simulator (Simulator de Autonomie), care le permite experților producătorului să analizeze consumul vehiculelor cât mai aproape posibil de utilizarea reală – luând în considerare ruta GPS, condițiile meteorologice, sarcina utilă și utilizarea sistemelor auxiliare.