În cadrul celei de-a șasea ediții a Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Mărfuri din România, organizate de Kefren Expres și Euromaidec Touring la final de septembrie, Augustin Hagiu (FORT) le-a recomandat transportatorilor să implementeze sisteme ERP sau TMS care să ajute la calcularea amprentei de carbon din activitatea lor, pe fiecare mașină și pentru sediu, deoarece Comisia Europeană continuă să insiste asupra acestui aspect. În plus, în ultimul timp au apărut și fonduri UE pentru astfel de sisteme, dare trebuie urmărite cu atenție și accesate, pe cât posibil. Și mai nou avem și în România o măsură pentru îmbunătățirea performanțelor energetice, care se referă la sedii. În plus, „deși eu personal nu încurajez folosirea vehiculelor electrice, dacă modelul de business vă permite o utilizare eficientă a lor timp de cinci ani, faceți și asta. Mai ales că se pare că tendința este ca și la noi 75% din investiția în vehicule electrice să fie fi asigurată din fonduri. Dacă nu, mai bine vă orientați spre CNG, dar și acolo cu un ochi la factura de gaze. În orice caz, amprenta de carbon și digitalizarea trebuie avute în vedere. Mai ales că poate vă vor cere asta și unii clienți din UE și fără astfel de vehicule nu vă veți putea continua activitatea.“
Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Mărfuri din România, organizate de Kefren Expres și Euromaidec Touring la final de septembrie, Augustin Hagiu (FORT)